 |
|
|
Dziwny kamper challenger - przekaźnik, brak spustu wody, itd |
| Autor |
Wiadomość |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2021-02-17, 11:47
|
|
|
| Darek Szczecin napisał/a: | | wtyka nr18 pin2 |
to sprawdzić czy jest ta wiązka,
u mnie np w nowym PLA nie było (to był rocznik 2017) |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-02-17, 12:26
|
|
|
| papamila napisał/a: | | Darek Szczecin napisał/a: | | wtyka nr18 pin2 |
to sprawdzić czy jest ta wiązka,
u mnie np w nowym PLA nie było (to był rocznik 2017) |
wrzucam opis pinów, nawet z naszego forum to zassałem
wtyka na płycie nr 18 jest integralnym elementem tego urządzenia
opis CBE PC100.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 108 raz(y) 242,21 KB |
|
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-02-17, 21:31
|
|
|
na razie nie mam czasu na sprawdzenie tych schematów.
jak coś ustalę na pewno dam znać :-) Na pewno wychodziły różne wersje :-(
papamila - pamiętam Twoje tłumaczenie :-)
Najwyżej dołoże jakiś przekaźnik albo przełącznik bo jak dłużej kamer stoi to przydałoby się doładować aku samochodu. Założyłem solary i kempingowy jest ok. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-02-19, 00:22
|
|
|
| EwaMarek napisał/a: | na razie nie mam czasu na sprawdzenie tych schematów.
jak coś ustalę na pewno dam znać :-) Na pewno wychodziły różne wersje :-(
papamila - pamiętam Twoje tłumaczenie :-)
Najwyżej dołoże jakiś przekaźnik albo przełącznik bo jak dłużej kamer stoi to przydałoby się doładować aku samochodu. Założyłem solary i kempingowy jest ok. |
Postaram się w łykend zdoktoryzować z tego ustrojstwa, może znajdziemy rozwiązanie |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-02-19, 07:47
|
|
|
No chciałem szwagrowi pomóc i wytłumaczyć obsługę jak co w kamperze. A sobie tylko roboty narobiłem z naprawą instalacji wodnej, ładowania i montaż solara |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-02-22, 11:22
|
|
|
W niedziele uruchomiłem już drugi raz zestaw CBE Blok DS-300, ładowarka CB-516, panel PC-100
wszystko działa, po podłączeniu do słupka akumulator zabudowy jak i rozruchowy jest ładowany,
szukałem informacji za forach zagranicznych i wyszło że tylko francuskie firmy do tego zestawu dokładają jeszcze BRS czyli to małe szare pudełko z przekaźnikiem,
twój proble jest chyba w tym czymś, będę drążył dalej, jedyny schemat jaki znalazłem to to
i jeszcze jeno pytanie
po podłączeniu do słupka kontrolka wtyczki na panelu świeci się?
taka jeszcze wrzutka tłumaczone przez google fragment dyskusji z jakiegoś forum
Rozumiem, że omawiany powyżej typ modułowego systemu CBE będzie zwykle instalowany z bezpiecznikiem wysokoprądowym (50 A w przypadku mojego Rapido) w dodatnim przewodzie prowadzącym od akumulatora rozruchowego kampera do skrzynki rozdzielczej CBE. W dodatnim przewodzie prowadzącym od akumulatora rekreacyjnego kampera do skrzynki rozdzielczej CBE będzie również bezpiecznik wysokoprądowy (50 A dla mojego Rapido).
Ale Challenger / Chausson (i prawdopodobnie niektórzy inni producenci kamperów z Grupy Trigano) instalują parę jednostek CBE „Boite Relais Securite” (BRS) zamiast (lub dodatkowo) pary bezpieczników 50 A, które zwykle są montowane i (jak powiedział dr Dave) ) jednostki CBE BRS są ewidentnie uruchamiane za pośrednictwem panelu sterowania systemu.
Zasadniczo istnieją dwa różne systemy CBE „PC” - „Challenger / Chausson / Trigano”, który zawiera jednostki CBE BRS uruchamiane za pomocą przełącznika On / Off panelu sterowania lub bardziej powszechny (i prostszy) układ, który wykorzystuje wysokie amperażowe bezpieczniki w akumulatorach dodatnie przewody pod napięciem.
Próbując rozwiązać problem, system z jednostkami CBE BRS musi być traktowany inaczej niż system, w którym ich brakuje. Należy również wziąć pod uwagę różnice w typach skrzynek rozdzielczych i funkcjonalności panelu sterowania
BRS.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2465 raz(y) 93,38 KB |
|
| |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-02-22, 18:11
|
|
|
| Darek Szczecin, Dzięki |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-07, 13:23
|
|
|
nie łapie - muszę poszukać schemat DS300TR jeśli to jest oznaczenia centralki
Na oko po kablach nie ma wyjścia z centralki na drugi aku...
Jeden dodatkowy przekaźnik jest jakby włącznikiem głównym, drugi łączy akumulatory jak odpalę auto. Jakby nie było modułu łączącego akumulatory gdy dam 230v. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-07, 15:46
|
|
|
jeszcze foto, może coś ktoś...
158332927_507229257343570_7148795945165870274_n.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 10 raz(y) 421,57 KB |
158926679_164638665375447_4063336927817063533_n.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 25 raz(y) 273,2 KB |
158193886_364030691277059_5426288221642566302_n.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 61 raz(y) 315,53 KB |
|
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
marcincin
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-03-07, 18:29
|
|
|
| EwaMarek napisał/a: | nie łapie - muszę poszukać schemat DS300TR jeśli to jest oznaczenia centralki
Na oko po kablach nie ma wyjścia z centralki na drugi aku...
Jeden dodatkowy przekaźnik jest jakby włącznikiem głównym, drugi łączy akumulatory jak odpalę auto. Jakby nie było modułu łączącego akumulatory gdy dam 230v. |
Wyjściem z centralki na akumulator rozruchowy jest złącze B1, które jednocześnie pełni rolę złącza zasilającego jak pracuje alternator. Do akumulatora rozruchowego nie idą żadne inne połączenia. Energoblok kiedy jest podpięty do 230V powinien przepuszczać na złącze B1 jakąś małą porcję energii generowaną przez ładowarkę i jest to realizowane prawdopodobnie przez jakiś półprzewodnik - jest wyraźny spadek napięcia pomiędzy złączami B1 i B2 w trakcie ładowania - z tego co pamiętam tak około 0,7V. Max prąd doładowywania akumulatora rozruchowego nie jest duży - kiedyś zostawiłem pracujący interfejs OBD, który nie pozwalał przejść w stan uśpienia jednostki centralnej samochodu, a praca tej jednostki skutecznie rozładowała mi akumulator rozruchowy, pomimo, że byłem podpięty do sieci. Po tamtej akcji zrobiłem sobie osobny separator, aby móc doładowywać akumulator rozruchowy większymi prądami, a także z panela PV.
Co do schematu i zdjęć - sprawdź bezpiecznik po prawej stronie (5A) - oznaczony znaczkiem dwóch akumulatorów. |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-07, 20:59
|
|
|
Niestety B1 to minus :-( Kontrolka dwóch akumulatorów zapala się gdy ten dodatkowy przekaźnik co foto były wcześniej, się załączy. Ale tylko przy ładowaniu z silnika.
Gdy podłączam 230 V nic.
NIe wiem czy ten schemat jest poprawny bo jest od flash12 a nie od tego |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
| |
|
|
|
 |
marcincin
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-03-07, 22:23
|
|
|
| EwaMarek napisał/a: | Niestety B1 to minus :-( Kontrolka dwóch akumulatorów zapala się gdy ten dodatkowy przekaźnik co foto były wcześniej, się załączy. Ale tylko przy ładowaniu z silnika.
Gdy podłączam 230 V nic.
NIe wiem czy ten schemat jest poprawny bo jest od flash12 a nie od tego |
To chyba coś nie tak to jest podłączone - mam CBE PC100 wyglądający na taki sam i są tam trzy złącza (20,21,22) - wg opisu tego co wrzucił Darek masa powinna być na -B2 - jutro podejdę do kampera i potwierdzę. |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-08, 07:50
|
|
|
Papamila pisał , że nie ma ładowania z 230v na aku samochodu. Chciałem mimo to sprawdzić i chyba miał racje |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2021-03-08, 08:36
|
|
|
brak ładowania aku rozruchowego ze słupka
to naprawde nie jest powód do zmartwień.
Auto stojace, nawet 2-3 miesiące nie nie generuje jakiegoś zużycia energii (wyjątek to jakiś prądożerny alarm) i da się bezproblemowo uruchomić.
Podobnie uważam w kwestii ładowania aku rozruchowego z solarów. Niewiele daje a priorytetem powinien być aku turystyczny |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-08, 08:42
|
|
|
|
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|