Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny kamper challenger - przekaźnik, brak spustu wody, itd
Autor Wiadomość
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2021-02-17, 11:47   

Darek Szczecin napisał/a:
wtyka nr18 pin2

to sprawdzić czy jest ta wiązka,
u mnie np w nowym PLA nie było (to był rocznik 2017)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-02-17, 12:26   

papamila napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
wtyka nr18 pin2

to sprawdzić czy jest ta wiązka,
u mnie np w nowym PLA nie było (to był rocznik 2017)


wrzucam opis pinów, nawet z naszego forum to zassałem :spoko
wtyka na płycie nr 18 jest integralnym elementem tego urządzenia :lol:

opis CBE PC100.jpg
Plik ściągnięto 108 raz(y) 242,21 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-02-17, 21:31   

na razie nie mam czasu na sprawdzenie tych schematów.

jak coś ustalę na pewno dam znać :-) Na pewno wychodziły różne wersje :-(

papamila - pamiętam Twoje tłumaczenie :-)

Najwyżej dołoże jakiś przekaźnik albo przełącznik bo jak dłużej kamer stoi to przydałoby się doładować aku samochodu. Założyłem solary i kempingowy jest ok.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-02-19, 00:22   

EwaMarek napisał/a:
na razie nie mam czasu na sprawdzenie tych schematów.

jak coś ustalę na pewno dam znać :-) Na pewno wychodziły różne wersje :-(

papamila - pamiętam Twoje tłumaczenie :-)

Najwyżej dołoże jakiś przekaźnik albo przełącznik bo jak dłużej kamer stoi to przydałoby się doładować aku samochodu. Założyłem solary i kempingowy jest ok.


Postaram się w łykend zdoktoryzować z tego ustrojstwa, może znajdziemy rozwiązanie :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-02-19, 07:47   

No chciałem szwagrowi pomóc i wytłumaczyć obsługę jak co w kamperze. A sobie tylko roboty narobiłem z naprawą instalacji wodnej, ładowania i montaż solara :dewil
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-02-22, 11:22   

W niedziele uruchomiłem już drugi raz zestaw CBE Blok DS-300, ładowarka CB-516, panel PC-100
wszystko działa, po podłączeniu do słupka akumulator zabudowy jak i rozruchowy jest ładowany,
szukałem informacji za forach zagranicznych i wyszło że tylko francuskie firmy do tego zestawu dokładają jeszcze BRS czyli to małe szare pudełko z przekaźnikiem,
twój proble jest chyba w tym czymś, będę drążył dalej, jedyny schemat jaki znalazłem to to

i jeszcze jeno pytanie
po podłączeniu do słupka kontrolka wtyczki na panelu świeci się?

taka jeszcze wrzutka tłumaczone przez google fragment dyskusji z jakiegoś forum

Rozumiem, że omawiany powyżej typ modułowego systemu CBE będzie zwykle instalowany z bezpiecznikiem wysokoprądowym (50 A w przypadku mojego Rapido) w dodatnim przewodzie prowadzącym od akumulatora rozruchowego kampera do skrzynki rozdzielczej CBE. W dodatnim przewodzie prowadzącym od akumulatora rekreacyjnego kampera do skrzynki rozdzielczej CBE będzie również bezpiecznik wysokoprądowy (50 A dla mojego Rapido).

Ale Challenger / Chausson (i prawdopodobnie niektórzy inni producenci kamperów z Grupy Trigano) instalują parę jednostek CBE „Boite Relais Securite” (BRS) zamiast (lub dodatkowo) pary bezpieczników 50 A, które zwykle są montowane i (jak powiedział dr Dave) ) jednostki CBE BRS są ewidentnie uruchamiane za pośrednictwem panelu sterowania systemu.

Zasadniczo istnieją dwa różne systemy CBE „PC” - „Challenger / Chausson / Trigano”, który zawiera jednostki CBE BRS uruchamiane za pomocą przełącznika On / Off panelu sterowania lub bardziej powszechny (i prostszy) układ, który wykorzystuje wysokie amperażowe bezpieczniki w akumulatorach dodatnie przewody pod napięciem.

Próbując rozwiązać problem, system z jednostkami CBE BRS musi być traktowany inaczej niż system, w którym ich brakuje. Należy również wziąć pod uwagę różnice w typach skrzynek rozdzielczych i funkcjonalności panelu sterowania


BRS.jpg
Plik ściągnięto 2462 raz(y) 93,38 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-02-22, 18:11   

Darek Szczecin, Dzięki
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-07, 13:23   

nie łapie - muszę poszukać schemat DS300TR jeśli to jest oznaczenia centralki

Na oko po kablach nie ma wyjścia z centralki na drugi aku...

Jeden dodatkowy przekaźnik jest jakby włącznikiem głównym, drugi łączy akumulatory jak odpalę auto. Jakby nie było modułu łączącego akumulatory gdy dam 230v.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-07, 15:46   

jeszcze foto, może coś ktoś...

158332927_507229257343570_7148795945165870274_n.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 421,57 KB

158926679_164638665375447_4063336927817063533_n.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 273,2 KB

158193886_364030691277059_5426288221642566302_n.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 315,53 KB

_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 50/36
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-03-07, 18:29   

EwaMarek napisał/a:
nie łapie - muszę poszukać schemat DS300TR jeśli to jest oznaczenia centralki

Na oko po kablach nie ma wyjścia z centralki na drugi aku...

Jeden dodatkowy przekaźnik jest jakby włącznikiem głównym, drugi łączy akumulatory jak odpalę auto. Jakby nie było modułu łączącego akumulatory gdy dam 230v.


Wyjściem z centralki na akumulator rozruchowy jest złącze B1, które jednocześnie pełni rolę złącza zasilającego jak pracuje alternator. Do akumulatora rozruchowego nie idą żadne inne połączenia. Energoblok kiedy jest podpięty do 230V powinien przepuszczać na złącze B1 jakąś małą porcję energii generowaną przez ładowarkę i jest to realizowane prawdopodobnie przez jakiś półprzewodnik - jest wyraźny spadek napięcia pomiędzy złączami B1 i B2 w trakcie ładowania - z tego co pamiętam tak około 0,7V. Max prąd doładowywania akumulatora rozruchowego nie jest duży - kiedyś zostawiłem pracujący interfejs OBD, który nie pozwalał przejść w stan uśpienia jednostki centralnej samochodu, a praca tej jednostki skutecznie rozładowała mi akumulator rozruchowy, pomimo, że byłem podpięty do sieci. Po tamtej akcji zrobiłem sobie osobny separator, aby móc doładowywać akumulator rozruchowy większymi prądami, a także z panela PV.

Co do schematu i zdjęć - sprawdź bezpiecznik po prawej stronie (5A) - oznaczony znaczkiem dwóch akumulatorów.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-07, 20:59   

Niestety B1 to minus :-( Kontrolka dwóch akumulatorów zapala się gdy ten dodatkowy przekaźnik co foto były wcześniej, się załączy. Ale tylko przy ładowaniu z silnika.
Gdy podłączam 230 V nic.

NIe wiem czy ten schemat jest poprawny bo jest od flash12 a nie od tego
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 50/36
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-03-07, 22:23   

EwaMarek napisał/a:
Niestety B1 to minus :-( Kontrolka dwóch akumulatorów zapala się gdy ten dodatkowy przekaźnik co foto były wcześniej, się załączy. Ale tylko przy ładowaniu z silnika.
Gdy podłączam 230 V nic.

NIe wiem czy ten schemat jest poprawny bo jest od flash12 a nie od tego


To chyba coś nie tak to jest podłączone - mam CBE PC100 wyglądający na taki sam i są tam trzy złącza (20,21,22) - wg opisu tego co wrzucił Darek masa powinna być na -B2 - jutro podejdę do kampera i potwierdzę.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-08, 07:50   

Papamila pisał , że nie ma ładowania z 230v na aku samochodu. Chciałem mimo to sprawdzić :oops: i chyba miał racje :gwm
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2021-03-08, 08:36   

brak ładowania aku rozruchowego ze słupka
to naprawde nie jest powód do zmartwień.
Auto stojace, nawet 2-3 miesiące nie nie generuje jakiegoś zużycia energii (wyjątek to jakiś prądożerny alarm) i da się bezproblemowo uruchomić.

Podobnie uważam w kwestii ładowania aku rozruchowego z solarów. Niewiele daje a priorytetem powinien być aku turystyczny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-08, 08:42   

:spoko
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***