Pogadajmy o rowerze jak go ładować w kamperze ? |
Autor |
Wiadomość |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 339/462 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-11-01, 14:20
|
|
|
maxiek napisał/a: | Wiec jak go użytkować zimą, kiedy chcemy spontanicznie ruszyć a kamper stoi nie nagrzany, nieraz wewnątrz jest temperatura ujemna? |
Jak chcemy na spontana, to odpalamy ogrzewanie i już mamy temperaturę dodatnią
Można go użytkować poniżej zera, tylko ładować musimy powyżej.
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2021-11-01, 18:03
|
|
|
A już są dostępne na minusowe temperatury a nawet rozruchowe .Ja mam 130 life do tego panel 340 W . Rano rozładowanie Aku to tylko max 25% a do godz.10 naładowanie to 99% . Ładowanie baterii to przez odpowiedni prostownik na 230 . Nie czytaj tych wypocin starczy czy nie prądu . Kamper stoi w domu dlaczego nie zrobisz testu ,tylko tu zadajesz pytania Powiadomisz nas o wynikach |
|
|
|
|
|
maxiek
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014 Piwa: 2/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2021-11-01, 20:18
|
|
|
Banan napisał/a: | maxiek napisał/a: | Wiec jak go użytkować zimą, kiedy chcemy spontanicznie ruszyć a kamper stoi nie nagrzany, nieraz wewnątrz jest temperatura ujemna? |
Jak chcemy na spontana, to odpalamy ogrzewanie i już mamy temperaturę dodatnią
Można go użytkować poniżej zera, tylko ładować musimy powyżej.
|
Kurczę, pytam o informacje, które mają coś wspólnego z rzeczywistoscią. Jak aku postoi na mrozie np -15 przez tydzień, to (a’propos spontana) jaki czas czekasz aż będzie to i „już”? |
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 339/462 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-11-01, 21:12
|
|
|
maxiek, nie czekasz, tylko używasz - akumulator ma BMS, który to wszystko ogarnia, między innymi nie włączy ładowania, jeżeli akumulator będzie pracował poniżej zera. |
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 447/331 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-11-01, 22:35
|
|
|
Banan napisał/a: | maxiek, nie czekasz, tylko używasz - akumulator ma BMS, który to wszystko ogarnia, między innymi nie włączy ładowania, jeżeli akumulator będzie pracował poniżej zera. |
Darek,
Wszystko się zgadza jeśli ten BMS jest porządny i ma czujnik temperatury. A nie zawsze ma
U siebie rozwiązałem to inaczej. Między LiFePO4 a elektroblokiem (czyli również alternatorem) zamontowałem wyłącznik tzw. hebel. Kiedy jest temp.minusowa to wyłączam heblem obwód i alternator nie naładuje nic. A w między czasie Truma nagrzewa wnętrze oraz LiFePO4. I jak już jest temp. na plusie to hebel w drugą stronę by było ładowanie. Proste.
Kolega pyta ile trwa ogrzanie? Myślę, że z godzinkę. W tym czasie możesz pakować kampera na wyjazd |
|
|
|
|
|
maxiek
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014 Piwa: 2/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2021-11-02, 18:31
|
|
|
Banan napisał/a: | maxiek, nie czekasz, tylko używasz - akumulator ma BMS, który to wszystko ogarnia, między innymi nie włączy ładowania, jeżeli akumulator będzie pracował poniżej zera. |
Dzięki, no tego nie doczytałem ze BMS mierzy również temperaturę
Kolegi patent z heblem, do rozłączania dobry, skuteczny ale ma jedna wadę, a mianowicie czynnik ludzki, który może zawieźć. A czasem szybko szybko i naprawdę można zapomnieć. (Oczywiście jakby nie zadziałał czujnik temperatury BMS)
U siebie dokładałeś dodatkowe zabezpieczenie, czy zdałes się na BMSa? |
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 339/462 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-11-02, 18:36
|
|
|
maxiek napisał/a: | Dzięki, no tego nie doczytałem ze BMS mierzy również temperaturę |
Jak LukF słusznie zauważył, bywają BMSy bez czujnika, miej to na uwadze przy zakupie.
maxiek napisał/a: | U siebie dokładałeś dodatkowe zabezpieczenie, czy zdałes się na BMSa? |
U mnie tylko BMS pilnuje wszystkiego, jak dotąd zero problemów.
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
maxiek
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014 Piwa: 2/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2021-11-02, 18:37
|
|
|
LukF napisał/a: | Kolega pyta ile trwa ogrzanie? Myślę, że z godzinkę. W tym czasie możesz pakować kampera na wyjazd |
Jak wyobrażam sobie kostkę lodu o pojemności ok 5L to nie wierzę że w godzinę odmarznie. Kiedyś w poprzednim kamperze zamarzła nam toaleta przenośna (w przerwie pomiędzy wyjazdami), na szczęście nic nie rozsadzilo, ale przez długi czas po drodze słyszałem jak lód delikatnie się kołatał podczas jazdy w środku |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 447/331 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-11-02, 20:01
|
|
|
maxiek napisał/a: | LukF napisał/a: | Kolega pyta ile trwa ogrzanie? Myślę, że z godzinkę. W tym czasie możesz pakować kampera na wyjazd |
Jak wyobrażam sobie kostkę lodu o pojemności ok 5L to nie wierzę że w godzinę odmarznie. Kiedyś w poprzednim kamperze zamarzła nam toaleta przenośna (w przerwie pomiędzy wyjazdami), na szczęście nic nie rozsadzilo, ale przez długi czas po drodze słyszałem jak lód delikatnie się kołatał podczas jazdy w środku |
Ja nie wiem jaki chcesz mieć LiFePO4 ale w moim nie ma wody... Więc nie może być z niego 5kg kostki lodu
I jeszcze raz ale dużymi literami: zazwyczaj LiFePO4 NIE MAJĄ CZUJNIKA TEMPERATURY. Dlatego w instrukcji jest napisane by nie ładować w ujemnej temp. A hebel jest najmniej podatny na czynnik ludzki. Czyli jest bardziej pewny niż chiński BSM |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 48 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2021-11-02, 20:53
|
|
|
Zrób jak LukF radzi! Możesz także wsadzić bezpiecznik automatyczny którym też odetniesz akumulator . BSM smart są fajne ale ja wole kontrolować wszystko sam. Gdzieś już pisałem. markowy chiński BSM daly ze wszystkimi bajerami źle pracował. Albo się nie łączył, albo nie łądował albo nie doładowywał. W końcu jak pewnej nocy zabrakło mi prądu wywaliłem ten smart bms i wsadziłem zwykły. Nie ma bajerów, nie ma pomiarów każdej celi ani pomiarów napięcia i temperatury. Nic nie można ustawić przez komórkę…, ale działa i ładuje. Mam podpiętego porządnego testera pojemności baterii który mi pokazuje jakie mam napięcie, natężenie oraz jaki prąd ładuje lub rozładowuje. Nie można lifepo4 ładować na minusie ale można rozładowywać. Włączysz ogrzewanie i po problemie. Poza tym z mojego doświadczenia /sam budowałem lifepo4/ warto mieć kontrole nad ta chińską elektroniką i nie pozostawiać jej samej sobie. Wyłącznik akumulatora odcinający prąd do zabudowy to najlepsze rozwiązanie także ze względu bezpieczeństwa. |
|
|
|
|
maxiek
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014 Piwa: 2/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2021-11-02, 22:44
|
|
|
Dzięki panowie, jaśniej się wytłumaczyć już nie da. |
|
|
|
|
less11
trochę już popisał
Twój sprzęt: Mobilvetta KEA i67
Dołączył: 24 Sie 2016 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2021-11-07, 18:47
|
|
|
To ja powrócę do ładowania w kamperze. W moim przypadku chodzi o elektryczne hulajnogi.
Na począte zaznaczę że jestem totalna noga z elektryki.
Ale ad rem. Kupilem przetwornice modyfikowany sinus 500/1000 W. Ładowarki są 42V max 2A. Jak podpiąłem 3 hulajnogi na raz to przetwornica niby działa, ale ładowarki świecą się na zielono, czyli nie ładują (tak jakby były hulajki naładowane były). Z dwoma podpiętymi ładowarkami jest tak samo. Jak podepnę tylko jedną hulajkę to zaczyna się ładować. O co chodzi? |
|
|
|
|
lomaxDPL
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: T4 Multivan
Dołączył: 22 Mar 2018 Skąd: polkowice
|
Wysłany: 2021-12-29, 23:01
|
|
|
witam
jak dokładnie używasz tego hebla ??
orkaaa napisał/a: | Wyłącznik akumulatora odcinający prąd do zabudowy to najlepsze rozwiązanie także ze względu bezpieczeństwa. |
jest używany w sytuacjach "awaryjnych" czy np przy dłuższym postoju ?? |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 447/331 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-12-30, 07:37
|
|
|
lomaxDPL napisał/a: |
jest używany w sytuacjach "awaryjnych" czy np przy dłuższym postoju ?? |
Używam zawsze na postoju kiedy kamper stoi pod wiatą koło domu. Wtedy elektryka od części mieszkalnej jest odcięta od źródła prądu czyli od LiFePO4. |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 252/92 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2021-12-30, 10:31
|
|
|
Wrzucę swoje trzy grosze do tematu. Miałem podobny problem jak założyciel tematu. Absurdalne ceny ładowarek samochodowych skłoniły mnie do własnego rozwiązania problemu.
Jako, że fabryczne ładowarki samochodowe to zwykłe przetwornice "step up" opakowane w pudełeczko z kabelkami.
Kupiłem za grosze odpowiedni moduł, wydrukowałem plastikową obudowę, podłączyłem kabelki, ustawiłem śrubokrętem odpowiednie napięcie i ograniczenie "amperażu" dołożyłem miernik VA i gotowe.
Używam ją od dwóch lat i wszystko jest OK, działa jak fabryczna a nawet lepiej bo mam kontrolę ładowania i mogę zmieniać "amperaż"
ładowarka1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 226,36 KB |
ładowarka2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 409,57 KB |
ładowarka3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 450,68 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|