|
montaż przetwornicy |
| Autor |
Wiadomość |
aktimel1
trochę już popisał
Dołączył: 14 Mar 2018 Piwa: 1/1 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2023-07-19, 22:03
|
|
|
dzięki za wyliczenia, nie wygląda to źle bo zakładam że nawet stojąc na dziko przetwornicy bedę używać tylko wtedy jak będzie używany telewizor laptop lub ekspres a to nie jest cały czas.
Do tego mam akumulator agm a nie zwykły kwasowy.
https://www.varta-automot...agm/840-095-085 |
|
|
|
 |
marcincin
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-07-19, 22:17
|
|
|
| aktimel1 napisał/a: | dzięki za wyliczenia, nie wygląda to źle bo zakładam że nawet stojąc na dziko przetwornicy bedę używać tylko wtedy jak będzie używany telewizor laptop lub ekspres a to nie jest cały czas.
Do tego mam akumulator agm a nie zwykły kwasowy.
https://www.varta-automot...agm/840-095-085 |
Moje wyliczenia są optymistyczne, agm dużo nie zmieni, jak będziesz miał włączony telewizor to podejrzewam, że filmu 2 godzinnego na nim do końca nie obejrzysz. Ładowanie aku z przetwornicy moim zdaniem jest bez sensu - ekonomiczniej będzie odłączyć ładowarkę - moja ma np fabryczny włącznik. |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
aktimel1
trochę już popisał
Dołączył: 14 Mar 2018 Piwa: 1/1 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2023-07-19, 22:26
|
|
|
| docelowo chce zrobic wlaczanie przetwornicy z pilota i dołożyć tam układ z timerem który sam ją automatycznie wyłączy np po 3 h jak ja bym zapomniał to zrobić, jeśli moja ładowarka równiez ma wyłącznik to można by to spiąć razem że przy włączeniu przetwornicy wyłącza się ładowarka |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/728 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-07-19, 22:52
|
|
|
| aktimel1 napisał/a: | pytanie do mądrzejszych odemnie, w schemacie który wymyślilem, samochód myśli że jest podpięty do słupka i zaczyna ładować akumulator z ktorego prąd pobiera przetwornica, czyli zamknięte kółko.
czy rodzi to jakieś niebezpieczeństwa uszkodzenia ładowarki albo jakiegoś sprzętu (akumulatora?) jak duże są straty z tym związane i czy wogole mogę tak to podłączyć
W schemacie który zamieszczam nie ma żadnego ryzyka podłączenia i słupka i przetwornicy razem bo musze fizycznie wyjąć jedną wtyczkę żeby podłączyć drugą więc o to się nie boję
| Komplecik napisał/a: | | aktimel1 napisał/a: | | automatycznie będę miał prąd we wszystkich gniazdkach ? |
Jeśli zmajstrujesz to podłączenie do wszystkich gniazdek sam tak by się potem nic nie sfajczyło bez wiedzy elektrycznej jesteś Mistrz stawiam piwo |
Czekam kolego na piwo podłączyłem to i wszystko działa nic nie poszło z dymem pozostaje pytanie jak wyżej |
No i fajnie jestem na Kaszubach stawiam
Jeśli możesz zobacz czy nie zjada przetwornica prądu mimo że nie ma odbiornika jeśli zjada to powiedz |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/142 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2023-07-19, 22:56
|
|
|
Tu kolega wyżej wysilił się i po przeliczał Ci co oczywiste i to optymistycznie jak napisał a i tak nie wiemy co masz na dachu z elektrowni...bo jak g...o masz to dokładnie tak będzie działało
Aby to " normalnie" na bogato zrobić to potrzeba przełącznik źródeł zasilania minimum 2 torowy dla bezpieczeństwa ( sieć-0-agregat ) taki 3 pozycyjny przełącznik lub przekaźnik z cewką na 230 V i ze stykami przełącznymi.
Wypinasz wtedy te obwody 230 V w kamperku które byś chciał zasilać z przetwornicy ( nie ma ich przecież dużo..max kilka gniazdek..połączonych w 1 pewnie puszkę w szafie.. )i cewkę przekaźnika zasilasz z wyjścia przetwornicy.
I wtedy to by działało tak: podłączasz sie pod słupek, wszystko jest jak teraz. Odpalasz potwornice-> przekaźnik przełącza styki i zasila Ci wydzielone wcześniej obwody z niej a reszty zbędnego badziewia nie.
Tak naprawdę bo nie wiem jak to odbierzesz dla elektryka lub elektronika jest to robota na kilka h.
Duża przetwornica to niestety duże straty nawet w Sand-by więc jak nie będziesz jej używał musisz koniecznie ją wyłączać!
Ma jeszcze 2 minus jest duża i jak się pali to dużym ogniem . Ja osobiście jestem zwolennikiem mniejszej mocy urządzeń w kamperkach, kolejnym minusem to ta Twoja jedna bateria 100Ah to bida do takiej przetwornicy..
Zastanawiałeś się także czy daje sinus->nie ma to znaczenia dla urządzeń które wymieniłeś: /telewizor, laptop/ to wszystko ma zasilacze impulsowe i na prostokącie pracują dokładnie tak samo poprawnie, ja wiem, że oni podają w tych śmiesznych ulotkach, że daje sinus i super pracują na niej telewizory/ laptopy ale rozumiesz marketing...jak podłączysz do tego jakiś silnik to pogadamy jaki to jest ten sinus z niej
I to wszystko na temat Twojego "perpetummobile" dopisałeś w międzyczasie post a więc pomyśl lepiej nie nad pilotem a jak zorganizować do tego Twojego pomysłu prąd .....bo to jest głównym problemem tego projektu
pozdrawiam. |
| |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2023-07-20, 15:02 Re: montaż przetwornicy
|
|
|
| aktimel1 napisał/a: | | ktoś widzi jakieś problemy z tym związane ? |
Widzą... ale chyba na siłę chcesz udowodnić swoją tezę...
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
| |
|
|
|
 |
aktimel1
trochę już popisał
Dołączył: 14 Mar 2018 Piwa: 1/1 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2023-07-20, 16:32
|
|
|
nie na siłe ale dla mnie takie rozwiązanie jest proste w realizacji i szybkie, mało pracochłonne, nie trzeba ciagnąć kabli przez całe auto, chce mieć prąd w bagażniku a do tego nie ingeruje w instalacje samochodu (gwarancja), da się też wyeliminować jedyny minus w postaci zapętlenia ładowania akumatora z przetwornicy poprzez zastosowanie stycznika na bezpieczniku odpowiadającemu ładowarce.
Przetwornica będzie uruchamiana z pilota ktory będzie automatycznie rozłączał stycznik
z tym nie ingeruje może deczko przesadziłem ale ingeruje tak że można to w 5 min zlikwidować |
| |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2023-07-20, 20:57
|
|
|
| aktimel1 napisał/a: | | dla mnie takie rozwiązanie jest proste w realizacji i szybkie, mało pracochłonne, |
A powinno być BEZPIECZNE i skuteczne
Od źle podłączonej przetwornicy nie jeden kamper już spłonął, w tym jeden który kiedyś należał do mnie, a nowy właściciel przekombinował.
Ale to Twój kamper i Twoje decyzje
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
| |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/728 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-07-20, 22:30
|
|
|
| aktimel1 napisał/a: | nie na siłe ale dla mnie takie rozwiązanie jest proste w realizacji i szybkie, mało pracochłonne, nie trzeba ciagnąć kabli przez całe auto, chce mieć prąd w bagażniku a do tego nie ingeruje w instalacje samochodu (gwarancja), da się też wyeliminować jedyny minus w postaci zapętlenia ładowania akumatora z przetwornicy poprzez zastosowanie stycznika na bezpieczniku odpowiadającemu ładowarce.
Przetwornica będzie uruchamiana z pilota ktory będzie automatycznie rozłączał stycznik
z tym nie ingeruje może deczko przesadziłem ale ingeruje tak że można to w 5 min zlikwidować |
Skoro tak to po uj się pytasz jesteś naj. |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
aktimel1
trochę już popisał
Dołączył: 14 Mar 2018 Piwa: 1/1 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2023-07-21, 07:41
|
|
|
| właśnie dlatego pytam że nie jestem naj, dzieki za wasze wyliczenia i opinie są one pomocne jak uda się to zrealizować to wrzuce tu zdjęcia z opisem może komuś się przyda |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/728 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-07-21, 22:42
|
|
|
| aktimel1 napisał/a: | | właśnie dlatego pytam że nie jestem naj, dzieki za wasze wyliczenia i opinie są one pomocne jak uda się to zrealizować to wrzuce tu zdjęcia z opisem może komuś się przyda |
Nie przyda się nikomu, no chyba że po ulepie przyznasz się jak to zrobiłeś dla przestrogi nieświadomych |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Gżegżółka
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2020 Piwa: 4/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-07-26, 22:59
|
|
|
| orkaaa napisał/a: | | Tak jak pisze Rakro1 po pierwsze blisko aku zabudowy i grube przewody. Przy 2000/4000 dawali 10 mm2. Ja wsadziłem 16 mm2. Im krótsze tym lepsze. Jeżeli masz aku oddalony od przetwornicy to dublujesz grubości czyli np 2x16 mm2 na jedną żyłę. Przewody i styki przy 12v to podstawa. Inaczej albo nie będzie działało albo z przewodów zrobisz grzałkę. Zakładam że to przetwornica dużej mocy czyli od 2000/4000 w górę. |
10 mm² ??? Kto tyle dawał?
Do ciągłego poboru 2kW przy odcięciu na 10V potrzebujesz 100 mm².przy 90% sprawności przetwornicy.
OK, początkowo napięcie będzie wyższe i nie będziesz pobierać takiego prądu godzinami. Ale 10 mm² jest dobre na około 425W a 16 mm² na 550W ciągłego poboru. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2023-07-27, 10:04
|
|
|
Aktimel, oczami wyobraźni dobrze to widzisz, lecz oczami prawa fizyki nie jest to poprawne.
Od wielu lat Twój sposób w tematach się powtarza, ale nie czytałem jeszcze o udanym perpetuum mobile.
Zajrzyj proszę do mojego tematu który skutecznie w pełni automatycznie oddaje moje oczekiwania od ponad roku.
Dodam jeszcze że na włączonej przetwornicy, mogę być podpięty do słupka bez najmniejszego zagrożenia.
Zerknij tutaj: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=38715 |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
| |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/728 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-07-27, 20:35
|
|
|
| Socale napisał/a: |
Dodam jeszcze że na włączonej przetwornicy, mogę być podpięty do słupka bez najmniejszego zagrożenia.
|
Wojtku a czy też przepinałeś lodówkę i ładowarkę 230V?
Ja mam podobnie zrobione automat przełącza żródło zasilania, prąd mam we wszystkich oryginalnych gniazdkach w kamperze
Doczytałem już w Twoim wątku że odizolowałeś lodówkę i energoblok, pan z serwisu właśnie na te rzeczy zwracał uwagę.
|
_________________ komplet |
| |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2023-07-27, 21:17
|
|
|
| Komplecik napisał/a: | ...
Wojtku a czy też przepinałeś lodówkę i ładowarkę 230V?
...
Doczytałem już w Twoim wątku że odizolowałeś lodówkę i energoblok
... |
To miłe jak ktoś tak pisze że jakieś szczegóły doczytał. To efekt mojej pracy, po to piszę, opisuję by inni to zrozumieli i tu mnie wprawiłeś w uśmiech i dobry humor.
Się napij jak i ja, dokładnie teraz dokładnie to:
Porter.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 910 raz(y) 28,33 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
|
|