Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
montaż przetwornicy
Autor Wiadomość
aktimel1 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Mar 2018
Piwa: 1/1
Skąd: kraków
Wysłany: 2023-07-19, 22:03   

dzięki za wyliczenia, nie wygląda to źle bo zakładam że nawet stojąc na dziko przetwornicy bedę używać tylko wtedy jak będzie używany telewizor laptop lub ekspres a to nie jest cały czas.
Do tego mam akumulator agm a nie zwykły kwasowy.

https://www.varta-automot...agm/840-095-085
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 50/36
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-07-19, 22:17   

aktimel1 napisał/a:
dzięki za wyliczenia, nie wygląda to źle bo zakładam że nawet stojąc na dziko przetwornicy bedę używać tylko wtedy jak będzie używany telewizor laptop lub ekspres a to nie jest cały czas.
Do tego mam akumulator agm a nie zwykły kwasowy.

https://www.varta-automot...agm/840-095-085


Moje wyliczenia są optymistyczne, agm dużo nie zmieni, jak będziesz miał włączony telewizor to podejrzewam, że filmu 2 godzinnego na nim do końca nie obejrzysz. Ładowanie aku z przetwornicy moim zdaniem jest bez sensu - ekonomiczniej będzie odłączyć ładowarkę - moja ma np fabryczny włącznik.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aktimel1 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Mar 2018
Piwa: 1/1
Skąd: kraków
Wysłany: 2023-07-19, 22:26   

docelowo chce zrobic wlaczanie przetwornicy z pilota i dołożyć tam układ z timerem który sam ją automatycznie wyłączy np po 3 h jak ja bym zapomniał to zrobić, jeśli moja ładowarka równiez ma wyłącznik to można by to spiąć razem że przy włączeniu przetwornicy wyłącza się ładowarka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/728
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-07-19, 22:52   

aktimel1 napisał/a:
pytanie do mądrzejszych odemnie, w schemacie który wymyślilem, samochód myśli że jest podpięty do słupka i zaczyna ładować akumulator z ktorego prąd pobiera przetwornica, czyli zamknięte kółko.
czy rodzi to jakieś niebezpieczeństwa uszkodzenia ładowarki albo jakiegoś sprzętu (akumulatora?) jak duże są straty z tym związane i czy wogole mogę tak to podłączyć

W schemacie który zamieszczam nie ma żadnego ryzyka podłączenia i słupka i przetwornicy razem bo musze fizycznie wyjąć jedną wtyczkę żeby podłączyć drugą więc o to się nie boję

Komplecik napisał/a:
aktimel1 napisał/a:
automatycznie będę miał prąd we wszystkich gniazdkach ?


Jeśli zmajstrujesz to podłączenie do wszystkich gniazdek sam tak by się potem nic nie sfajczyło bez wiedzy elektrycznej jesteś Mistrz stawiam piwo :szeroki_usmiech


Czekam kolego na piwo podłączyłem to i wszystko działa nic nie poszło z dymem pozostaje pytanie jak wyżej :)

No i fajnie jestem na Kaszubach stawiam
Jeśli możesz zobacz czy nie zjada przetwornica prądu mimo że nie ma odbiornika :spoko jeśli zjada to powiedz :szeroki_usmiech
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
stary wyga

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/142
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-07-19, 22:56   

Tu kolega wyżej wysilił się i po przeliczał Ci co oczywiste ;) i to optymistycznie jak napisał a i tak nie wiemy co masz na dachu z elektrowni...bo jak g...o masz to dokładnie tak będzie działało :haha:
Aby to " normalnie" na bogato zrobić to potrzeba przełącznik źródeł zasilania minimum 2 torowy dla bezpieczeństwa ( sieć-0-agregat ) taki 3 pozycyjny przełącznik lub przekaźnik z cewką na 230 V i ze stykami przełącznymi.
Wypinasz wtedy te obwody 230 V w kamperku które byś chciał zasilać z przetwornicy ( nie ma ich przecież dużo..max kilka gniazdek..połączonych w 1 pewnie puszkę w szafie.. )i cewkę przekaźnika zasilasz z wyjścia przetwornicy.
I wtedy to by działało tak: podłączasz sie pod słupek, wszystko jest jak teraz. Odpalasz potwornice-> przekaźnik przełącza styki i zasila Ci wydzielone wcześniej obwody z niej a reszty zbędnego badziewia nie.
Tak naprawdę bo nie wiem jak to odbierzesz dla elektryka lub elektronika jest to robota na kilka h.
Duża przetwornica to niestety duże straty nawet w Sand-by więc jak nie będziesz jej używał musisz koniecznie ją wyłączać!
Ma jeszcze 2 minus jest duża i jak się pali to dużym ogniem :spoko . Ja osobiście jestem zwolennikiem mniejszej mocy urządzeń w kamperkach, kolejnym minusem to ta Twoja jedna bateria 100Ah to bida do takiej przetwornicy..
Zastanawiałeś się także czy daje sinus->nie ma to znaczenia dla urządzeń które wymieniłeś: /telewizor, laptop/ to wszystko ma zasilacze impulsowe i na prostokącie pracują dokładnie tak samo poprawnie, ja wiem, że oni podają w tych śmiesznych ulotkach, że daje sinus i super pracują na niej telewizory/ laptopy ale rozumiesz marketing...jak podłączysz do tego jakiś silnik to pogadamy jaki to jest ten sinus z niej ;)
I to wszystko na temat Twojego "perpetummobile" dopisałeś w międzyczasie post a więc pomyśl lepiej nie nad pilotem a jak zorganizować do tego Twojego pomysłu prąd .....bo to jest głównym problemem tego projektu :gwm
pozdrawiam.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2023-07-20, 15:02   Re: montaż przetwornicy

aktimel1 napisał/a:
ktoś widzi jakieś problemy z tym związane ?

Widzą... ale chyba na siłę chcesz udowodnić swoją tezę... :bajer
:haha: :haha: :haha:
_________________
Pozdrawiam - Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aktimel1 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Mar 2018
Piwa: 1/1
Skąd: kraków
Wysłany: 2023-07-20, 16:32   

nie na siłe ale dla mnie takie rozwiązanie jest proste w realizacji i szybkie, mało pracochłonne, nie trzeba ciagnąć kabli przez całe auto, chce mieć prąd w bagażniku a do tego nie ingeruje w instalacje samochodu (gwarancja), da się też wyeliminować jedyny minus w postaci zapętlenia ładowania akumatora z przetwornicy poprzez zastosowanie stycznika na bezpieczniku odpowiadającemu ładowarce.
Przetwornica będzie uruchamiana z pilota ktory będzie automatycznie rozłączał stycznik

z tym nie ingeruje może deczko przesadziłem ale ingeruje tak że można to w 5 min zlikwidować
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2023-07-20, 20:57   

aktimel1 napisał/a:
dla mnie takie rozwiązanie jest proste w realizacji i szybkie, mało pracochłonne,

A powinno być BEZPIECZNE i skuteczne 8-)
Od źle podłączonej przetwornicy nie jeden kamper już spłonął, w tym jeden który kiedyś należał do mnie, a nowy właściciel przekombinował.
Ale to Twój kamper i Twoje decyzje :bigok
:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/728
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-07-20, 22:30   

aktimel1 napisał/a:
nie na siłe ale dla mnie takie rozwiązanie jest proste w realizacji i szybkie, mało pracochłonne, nie trzeba ciagnąć kabli przez całe auto, chce mieć prąd w bagażniku a do tego nie ingeruje w instalacje samochodu (gwarancja), da się też wyeliminować jedyny minus w postaci zapętlenia ładowania akumatora z przetwornicy poprzez zastosowanie stycznika na bezpieczniku odpowiadającemu ładowarce.
Przetwornica będzie uruchamiana z pilota ktory będzie automatycznie rozłączał stycznik
z tym nie ingeruje może deczko przesadziłem ale ingeruje tak że można to w 5 min zlikwidować

Skoro tak to po uj się pytasz jesteś naj. :diabelski_usmiech
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
aktimel1 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Mar 2018
Piwa: 1/1
Skąd: kraków
Wysłany: 2023-07-21, 07:41   

właśnie dlatego pytam że nie jestem naj, dzieki za wasze wyliczenia i opinie są one pomocne jak uda się to zrealizować to wrzuce tu zdjęcia z opisem może komuś się przyda
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/728
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-07-21, 22:42   

aktimel1 napisał/a:
właśnie dlatego pytam że nie jestem naj, dzieki za wasze wyliczenia i opinie są one pomocne jak uda się to zrealizować to wrzuce tu zdjęcia z opisem może komuś się przyda

Nie przyda się nikomu, no chyba że po ulepie przyznasz się jak to zrobiłeś dla przestrogi nieświadomych :mrgreen:
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gżegżółka 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2020
Piwa: 4/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-07-26, 22:59   

orkaaa napisał/a:
Tak jak pisze Rakro1 po pierwsze blisko aku zabudowy i grube przewody. Przy 2000/4000 dawali 10 mm2. Ja wsadziłem 16 mm2. Im krótsze tym lepsze. Jeżeli masz aku oddalony od przetwornicy to dublujesz grubości czyli np 2x16 mm2 na jedną żyłę. Przewody i styki przy 12v to podstawa. Inaczej albo nie będzie działało albo z przewodów zrobisz grzałkę. Zakładam że to przetwornica dużej mocy czyli od 2000/4000 w górę.

10 mm² ??? Kto tyle dawał?
Do ciągłego poboru 2kW przy odcięciu na 10V potrzebujesz 100 mm².przy 90% sprawności przetwornicy.
OK, początkowo napięcie będzie wyższe i nie będziesz pobierać takiego prądu godzinami. Ale 10 mm² jest dobre na około 425W a 16 mm² na 550W ciągłego poboru.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2023-07-27, 10:04   

Aktimel, oczami wyobraźni dobrze to widzisz, lecz oczami prawa fizyki nie jest to poprawne.
Od wielu lat Twój sposób w tematach się powtarza, ale nie czytałem jeszcze o udanym perpetuum mobile.
Zajrzyj proszę do mojego tematu który skutecznie w pełni automatycznie oddaje moje oczekiwania od ponad roku.
Dodam jeszcze że na włączonej przetwornicy, mogę być podpięty do słupka bez najmniejszego zagrożenia.
Zerknij tutaj: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=38715
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/728
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-07-27, 20:35   

Socale napisał/a:

Dodam jeszcze że na włączonej przetwornicy, mogę być podpięty do słupka bez najmniejszego zagrożenia.

Wojtku a czy też przepinałeś lodówkę i ładowarkę 230V?
Ja mam podobnie zrobione automat przełącza żródło zasilania, prąd mam we wszystkich oryginalnych gniazdkach w kamperze
:?: ;)

Doczytałem już w Twoim wątku że odizolowałeś lodówkę i energoblok, pan z serwisu właśnie na te rzeczy zwracał uwagę.
:spoko
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2023-07-27, 21:17   

Komplecik napisał/a:
...
Wojtku a czy też przepinałeś lodówkę i ładowarkę 230V?
...
Doczytałem już w Twoim wątku że odizolowałeś lodówkę i energoblok
...

To miłe jak ktoś tak pisze że jakieś szczegóły doczytał. To efekt mojej pracy, po to piszę, opisuję by inni to zrozumieli i tu mnie wprawiłeś w uśmiech i dobry humor.
Się napij jak i ja, dokładnie teraz dokładnie to:

Porter.jpg
Plik ściągnięto 907 raz(y) 28,33 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***