Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie.
Autor Wiadomość
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2024-10-08, 21:41   

Orkaaa dziękuję za wyjaśnienie.

Budowę akumulatowa zamierzam oprzeć na zachwalanych wyżej ogniwach Eve LF280K v3 Prismatic 280Ah - LiFePO4 - 3.2V A-grade od Holendra oraz polecanym BMS-ie JK- B2A8S20P-HC

Jako, że moja ładowarka w energobloku daje całe 6A, to chcę ją zastąpić dedykowaną ładowarkoą do LIFEPO4 o prądzieładowania 0-50A
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2024-10-09, 09:16   

I to jest właściwy kierunek. Jak nie chcesz stosować maty grzejnej, a moim zdaniem nie ma takiej potrzeby to HC nie jest potrzebny. Wystarczy B2A8S20P.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2024-10-09, 16:28   

krzlac napisał/a:
I to jest właściwy kierunek. Jak nie chcesz stosować maty grzejnej, a moim zdaniem nie ma takiej potrzeby to HC nie jest potrzebny. Wystarczy B2A8S20P.


Wersja HC to raptem kilka złotych więcej, a lepiej jakąś funkcjonalność mieć niż nie mieć. Kto wie co przyniesie przyszłość. A nuż zmaterializuje się koncepcja z folią grzewczą.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 63/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-10-09, 16:44   

Ten bms i ogniwa eve to najlepsza opcja dziś na rynku. Mam i korzystam bez problemu.
Co do ładowarki - faktycznie 6 A nie powala. Mija oryginalna daje 10 A i dlatego jej nie wymieniam. Po 24 godzinach mam full co mi wystarcza. Nie zdążało mi się aby mieć potrzebę szybszego ładowania z 230v. Ale jeśli masz takie potrzeby to zmiana ładowarki ma sens.
Co do ładowarki dc dc - zanim ją kupisz sprawdź czy potrzebna. Przy tych ogniwach i bms nie ma potrzeby graniczenia natężenia prądu. Myślę że Twój alternator też nie jest inteligentny. Gdybyś jednak uznał że alternator daje za mało to ładowarki dc dc mogą podbić natężenie ale to kolejne graty w kamperze. Ja mam 30 A dc dc i wystarcza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2024-10-09, 17:04   

No to rzeczywiście z ładowarką się wstrzymam. Kupić zawsze zdążę.
Nie pozostaje zatem nic jak czekać aż Holender uzupełni zapady ogniw i do dzieła.
No chyba, że ktoś zna inne wiarygodne źródło ogniew A-grade.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2024-10-09, 17:10   

Artur.Dell napisał/a:
...Nie pozostaje zatem nic jak czekać aż Holender uzupełni zapady...


Zapisz się na powiadomienie o dostępności ogniw i pamiętaj że sprzedaż trwa kilka dni, potem znowu przez jakiś przez czas nie przyjmują zamówień. Czas oczekiwania będzie oczywiście kilkadziesiąt dni.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2024-10-09, 17:30   

krzlac napisał/a:
Artur.Dell napisał/a:
...Nie pozostaje zatem nic jak czekać aż Holender uzupełni zapady...


Zapisz się na powiadomienie o dostępności ogniw i pamiętaj że sprzedaż trwa kilka dni, potem znowu przez jakiś przez czas nie przyjmują zamówień. Czas oczekiwania będzie oczywiście kilkadziesiąt dni.


Zapisałem się już wczoraj.
BMS kupiony. Ma przyjść do 2 tygodni.
Musze jeszcze zamówić gdzieś na Alle... blachy aluminiowe na przekładni i obudowę.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2024-10-09, 17:36   

[quote="Skwarek"][quote="Artur.Dell"]
krzlac napisał/a:
joko napisał/a:
... ściskanie ogniw ...


Miałem ten sam dylemat i zastosowałem sprężyny talerzowe opisałem je w tym temacie, trzeci post na 73 stronie.
https://www.camperteam.pl...=asc&start=1080

Pakiet ściskasz na określony wymiar a odczytasz go z wykresu i tabeli.

:spoko


Nie ogarniam tej tabeli. Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć ile trzeba sprężyn na jedną śrubę, przy zaloniu, że będzie ich 6.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 353/133
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2024-10-09, 18:58   

Planujesz sześć śrub na 300 kG więc na jedną przypada 50 kG. Zakładam, że najlepiej ścisnąć sprężyny do połowy czyli pasują talerze mogące mieć przy pełnym ściśnięciu około 100 kG.

W tabeli w pierwszej grupie jest taka: średnica zewnętrzna 16mm, otwór 8,2mm.
By był jakiś sensowny skok sprężyny a ściśnięta bateria mogła pracować trzeba ułożyć pakiet 10 -20 szt. sprężyn według schematu na górze, po prawej z tego rysunku. (ja dałem po 20 szt)
Po zmontowaniu sprężyn na pręcie ściągającym i lekkim przykręceniu nakrętki mierzy się suwmiarką długość tego pakietu. Wiedząc, że całkowite ściśnięcie wytworzy siłę 100 kG to ściskasz je do połowy zakresu do całkowitego ściśnięcia.
Dla tej sprężyny całkowite ugięcie to 0,35mm x ilość sprężyn.
Sprężyny co widać z wykresów działają liniowo.
Założyłem tutaj, że 1 kG to 10 N
Czyli potrzeba 20 X 6 = 120szt. sprężyn według DIN2093. Ich sumaryczna długość będzie nieco ponad 2cm na jeden pakiet.

Jasne? :haha:

SP2.jpg
Plik ściągnięto 731 raz(y) 38,37 KB

SP 1.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 110,09 KB

_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2024-10-09, 20:05   

Skwarek napisał/a:
Planujesz sześć śrub na 300 kG więc na jedną przypada 50 kG......


Super. Serdecznie dziękuję za rzeczowe wyjaśnienie.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2024-10-15, 14:54   

U Holendra pojawiły się ogniwa EVE-LF314 A-grade.

Warto je kupić, czy czekać na wersję EVE-LF280K?
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2024-10-15, 15:01   

Gabaryty takie same, cena prawie też. Zadaj holendrowi pytanie czym się różnią.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 63/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-10-15, 15:05   

Daj linka do tego sklepu to sprawdzę jaka różnica.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2024-10-15, 16:06   

Sklep

Zwróć uwagę na prąd rozładowania i ciężar.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2024-10-15, 17:23   

Dostałem odpowiedź od Holendra.

Zasadnicza różnica między tymi ogniwami to prąd ładowania
LF280K do 1C
LF304 i MB31 do 0.5C

Co tak naprawdę przy tych pojemnościach jest to w zasadzie drugorzędne.

Dostałem też kilkudziesiecio stronicowe datasheets, ale coś nie umiem ich wysłać na forum. Może za wielkie pliki. Największy ma 13 MB
_________________
Artur
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***