Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie. |
Autor |
Wiadomość |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2024-10-08, 21:41
|
|
|
Orkaaa dziękuję za wyjaśnienie.
Budowę akumulatowa zamierzam oprzeć na zachwalanych wyżej ogniwach Eve LF280K v3 Prismatic 280Ah - LiFePO4 - 3.2V A-grade od Holendra oraz polecanym BMS-ie JK- B2A8S20P-HC
Jako, że moja ładowarka w energobloku daje całe 6A, to chcę ją zastąpić dedykowaną ładowarkoą do LIFEPO4 o prądzieładowania 0-50A |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 132/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2024-10-09, 09:16
|
|
|
I to jest właściwy kierunek. Jak nie chcesz stosować maty grzejnej, a moim zdaniem nie ma takiej potrzeby to HC nie jest potrzebny. Wystarczy B2A8S20P. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2024-10-09, 16:28
|
|
|
krzlac napisał/a: | I to jest właściwy kierunek. Jak nie chcesz stosować maty grzejnej, a moim zdaniem nie ma takiej potrzeby to HC nie jest potrzebny. Wystarczy B2A8S20P. |
Wersja HC to raptem kilka złotych więcej, a lepiej jakąś funkcjonalność mieć niż nie mieć. Kto wie co przyniesie przyszłość. A nuż zmaterializuje się koncepcja z folią grzewczą. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 63/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-10-09, 16:44
|
|
|
Ten bms i ogniwa eve to najlepsza opcja dziś na rynku. Mam i korzystam bez problemu.
Co do ładowarki - faktycznie 6 A nie powala. Mija oryginalna daje 10 A i dlatego jej nie wymieniam. Po 24 godzinach mam full co mi wystarcza. Nie zdążało mi się aby mieć potrzebę szybszego ładowania z 230v. Ale jeśli masz takie potrzeby to zmiana ładowarki ma sens.
Co do ładowarki dc dc - zanim ją kupisz sprawdź czy potrzebna. Przy tych ogniwach i bms nie ma potrzeby graniczenia natężenia prądu. Myślę że Twój alternator też nie jest inteligentny. Gdybyś jednak uznał że alternator daje za mało to ładowarki dc dc mogą podbić natężenie ale to kolejne graty w kamperze. Ja mam 30 A dc dc i wystarcza. |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2024-10-09, 17:04
|
|
|
No to rzeczywiście z ładowarką się wstrzymam. Kupić zawsze zdążę.
Nie pozostaje zatem nic jak czekać aż Holender uzupełni zapady ogniw i do dzieła.
No chyba, że ktoś zna inne wiarygodne źródło ogniew A-grade. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 132/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2024-10-09, 17:10
|
|
|
Artur.Dell napisał/a: | ...Nie pozostaje zatem nic jak czekać aż Holender uzupełni zapady... |
Zapisz się na powiadomienie o dostępności ogniw i pamiętaj że sprzedaż trwa kilka dni, potem znowu przez jakiś przez czas nie przyjmują zamówień. Czas oczekiwania będzie oczywiście kilkadziesiąt dni. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2024-10-09, 17:30
|
|
|
krzlac napisał/a: | Artur.Dell napisał/a: | ...Nie pozostaje zatem nic jak czekać aż Holender uzupełni zapady... |
Zapisz się na powiadomienie o dostępności ogniw i pamiętaj że sprzedaż trwa kilka dni, potem znowu przez jakiś przez czas nie przyjmują zamówień. Czas oczekiwania będzie oczywiście kilkadziesiąt dni. |
Zapisałem się już wczoraj.
BMS kupiony. Ma przyjść do 2 tygodni.
Musze jeszcze zamówić gdzieś na Alle... blachy aluminiowe na przekładni i obudowę. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2024-10-09, 17:36
|
|
|
[quote="Skwarek"][quote="Artur.Dell"] krzlac napisał/a: | joko napisał/a: | ... ściskanie ogniw ... |
Miałem ten sam dylemat i zastosowałem sprężyny talerzowe opisałem je w tym temacie, trzeci post na 73 stronie.
https://www.camperteam.pl...=asc&start=1080
Pakiet ściskasz na określony wymiar a odczytasz go z wykresu i tabeli.
|
Nie ogarniam tej tabeli. Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć ile trzeba sprężyn na jedną śrubę, przy zaloniu, że będzie ich 6. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 353/133 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2024-10-09, 18:58
|
|
|
Planujesz sześć śrub na 300 kG więc na jedną przypada 50 kG. Zakładam, że najlepiej ścisnąć sprężyny do połowy czyli pasują talerze mogące mieć przy pełnym ściśnięciu około 100 kG.
W tabeli w pierwszej grupie jest taka: średnica zewnętrzna 16mm, otwór 8,2mm.
By był jakiś sensowny skok sprężyny a ściśnięta bateria mogła pracować trzeba ułożyć pakiet 10 -20 szt. sprężyn według schematu na górze, po prawej z tego rysunku. (ja dałem po 20 szt)
Po zmontowaniu sprężyn na pręcie ściągającym i lekkim przykręceniu nakrętki mierzy się suwmiarką długość tego pakietu. Wiedząc, że całkowite ściśnięcie wytworzy siłę 100 kG to ściskasz je do połowy zakresu do całkowitego ściśnięcia.
Dla tej sprężyny całkowite ugięcie to 0,35mm x ilość sprężyn.
Sprężyny co widać z wykresów działają liniowo.
Założyłem tutaj, że 1 kG to 10 N
Czyli potrzeba 20 X 6 = 120szt. sprężyn według DIN2093. Ich sumaryczna długość będzie nieco ponad 2cm na jeden pakiet.
Jasne?
SP2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 732 raz(y) 38,37 KB |
SP 1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 21 raz(y) 110,09 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2024-10-09, 20:05
|
|
|
Skwarek napisał/a: | Planujesz sześć śrub na 300 kG więc na jedną przypada 50 kG...... |
Super. Serdecznie dziękuję za rzeczowe wyjaśnienie. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2024-10-15, 14:54
|
|
|
U Holendra pojawiły się ogniwa EVE-LF314 A-grade.
Warto je kupić, czy czekać na wersję EVE-LF280K? |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 132/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2024-10-15, 15:01
|
|
|
Gabaryty takie same, cena prawie też. Zadaj holendrowi pytanie czym się różnią. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 63/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-10-15, 15:05
|
|
|
Daj linka do tego sklepu to sprawdzę jaka różnica. |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 132/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2024-10-15, 16:06
|
|
|
Sklep
Zwróć uwagę na prąd rozładowania i ciężar. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2024-10-15, 17:23
|
|
|
Dostałem odpowiedź od Holendra.
Zasadnicza różnica między tymi ogniwami to prąd ładowania
LF280K do 1C
LF304 i MB31 do 0.5C
Co tak naprawdę przy tych pojemnościach jest to w zasadzie drugorzędne.
Dostałem też kilkudziesiecio stronicowe datasheets, ale coś nie umiem ich wysłać na forum. Może za wielkie pliki. Największy ma 13 MB |
_________________ Artur |
|
|
|
|
 |
|