Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgodność zamontowanej przetwornicy z lipo4.
Autor Wiadomość
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2025-01-14, 11:46   

wolver napisał/a:
... ogniwa lądują się tylko do 3,35...


Jak masz ustawione "Cell 100% Cap. Voltage" na 3350mV czyli 3,35V to nie może być inaczej.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wolver 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Sty 2024
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2025-01-14, 11:54   

Wydawało mi się że te wartości służą tylko do określania przybliżonej pojemności.
Czy wpisać wartości od 10% do 100% z tabel w internecie czy zostawić co jest dla żywotności? Do tej pory miałem ołowiowy 80 ah i żyłem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2025-01-14, 12:30   

wolver napisał/a:
Wydawało mi się że te wartości służą tylko do określania przybliżonej pojemności...


Mi się wydaje inaczej. A co na to producent-dostawca-gwarant?
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wolver 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Sty 2024
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2025-01-14, 12:38   

Coś z tą baterią jest nie tak. Jak włączyłem na chwilę duże obciążenie 100 A (2 minuty) to ma spadek z 320ah do 130 ah na poziomie naładowania. Jak jej wyłącze pobór i ładowanie z aplikacji i włączę ponownie to nagle wraca do pełnej. Może to niedoskonałość programu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2025-01-14, 12:45   

Jeśli napięcie ogniw jest max na poziomie 3,35V to skąd miałaby być pojemność 320 Ah.
Musisz opanować ustawienia BMS tak by naładować baterię na 100%. Potem rób testy.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Voku 
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 16/8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2025-01-14, 17:02   

Nie patrz na Ah (przynajmniej na początku, akumulator potrzebuje kilka cykli naładowania i rozładowania by to w miarę dobrze pokazywało)
Patrz na napięcie ogniw jak się zachowuje czy mocno spada i czy się rozjeżdża przy ładowaniu i obciążeniu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 63/2
Skąd: kielce

Wysłany: 2025-01-14, 20:20   

Tak jak już pisałem. Rozładuj do końca aż wyłączy bms. Sprawdź jakie napięcia ogniw i czy pojemność spadła do zera.
Naładuj na full i sprawdź ponownie napięcia ogniw. I czy pojemność wynosi deklarowaną. I wówczas coś będziemy wiedzieć. Zrób zdjęcia i wrzuć. Są możliwe dwie przyczyny albo źle ustawienia bms / za niskie max napięcie na celach lub za niskie napięcie odcięcia ładowania. Lub rozjechane ogniwa.
W pierwszym przypadku pomoże poprawne ustawienie bms w drugim tylko reklamacja. Przy rozjechanych ale dobrych ogniwach sprawę powinien rozwiązać balanser czyli ładowanie na full i zostawienie akumulatora nawet na dwie trzy doby. Prądy balansera są niskie czasami to O.5 A więc balansowanie będzie bardzo długo trwało. I tu kolejna uwaga jaki jest prąd i granica rozpoczęcia balansowania w Twoim akumulatorze.
Jeżeli jednak któreś ogniwo jest padnięte to balansowanie nie rozwiąże problemu.

Nic nie wiemy o tym akumulatorze ani o programie który obsługuje Bluetooth a to podstawa do wskazówek.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wolver 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Sty 2024
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2025-01-17, 08:31   

Niestety ładowarka 230v u mnie się nie nadaje do LiFePO4. Ładowarka przy rozładowanym akumulatorze który ma napięcie 10 v daje pięknie 18 a. W momencie kiedy naładowanie akumulatora przekroczy pewien poziom co wiąże się ze wzrostem napięcia zmniejsza się automatycznie prąd ładowania, co jest poprawnym zachowaniem przy zwykłym akumulatorze kwasowo-łowiowym. Niestety ale chyba będę musiał kupić ładowarkę która ma ustawienie lifepo4. Czy ktoś wie czy na innym w ustawieniu ładowania w tej ładowarce zachowanie zależności napięcia do natężenia się zmieni?

Edit:
Znalazłem w instrukcji, że jest tryb w tej ładowarce który nazywa się power supply mode i daje wtedy stałe napięcie 13,8v i 17A (lub 21A w zależności od wersji). Wydaje mi się że to jest najlepsze ustawienie. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
W trybie ładowania akumulatora ładowarka ma 4 fazy ładowania która kończy się trybem podtrzymania.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 63/2
Skąd: kielce

Wysłany: 2025-01-17, 11:17   

Daj spokój tej ładowarce. Każdą ładowarką naładujesz lifepo4. Każdą nawet nie dedykowaną do lifepo4. !!!! Każdą powinna ładować na max swoich możliwości faktycznych / nie deklarowanych / a przy około 90 proc akumulatora czyli pod koniec ładowania ograniczać moc. Jeżeli tak dzieje się wcześniej niż 90 proc akumulatora to mamy problem akumulatora z nie ładowarki.

Ładowarki inteligentne będą tylko ten proces monitorować i oczywiście teoretycznie jest taka możliwość że ładowarka sama tak zmieni parametry że przestanie ładując wcześniej ale ….. To można sprawdzić.
I tu pytania Twoja ładowarka 230/12 pracuje w energobloku czy to osobne urządzenie ?
Zawsze można podpiąć jakąkolwiek inną ładowarkę i sprawdzić. Kolejny test to podpięcie innego źródła zasilania czyli alternator.
Jak ładuje alternator - czy bezpośrednio, czy przez ładowarkę dc dc ? Jak zachowuje się akumulator tzn jego bms.
Zrób testy i pisz to ustali się gdzie problem. Jak podobne efekty występują przy każdym źródle zasilania to na sto procent problem jest w akumulatorze albo ustawienia bms albo jak pisałem wcześniej uszkodzone ogniwo !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wolver 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Sty 2024
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2025-01-17, 11:45   

Ładowarka przetestowana i sprawna. Daje max 18 A. Ładowarka jest inteligentna i posiada 4 etapy ładowania ogniwa. Jak przejdzie 3 tryby to przechodzi w tryb podtrzymania i obniża natężenie. Po odpaleniu samochodu jak włącza się ładowanie z przetwornicy DC/DC to bateria przyjmuje od razu pełne 30A więc to nie kwestia baterii tylko ładowania.
Akumulator przetestowany. Skoki naładowania to błąd programowy związany z ręcznym wyłączeniem "wydawania energii" w aplikacji. Wtedy następuje skok w odczytanym stanie naładowania. Jak się nie dotyka to działa prawidłowo.

Przecież jeśli ładowarka będzie w trybie ciągłym a nie ładowania to bms powinien odciąć ładowanie po naładowaniu aku, prawda?
W załączniku zdjęcie z instrukcji.
Sama ładowarka albo ma proste programy czasowe albo ustawienia w zależności od napięcia akumulatora. W związku z tym że napięcia na LiFePO4 są znacznie wyższe niż w kwasiaku to jest to normalne że ładowarka szybciej myśli że bateria się naładowała i obcina natężenie. Nie obcina nagle tylko w czasie spada z 18 A do 3A. Jak miałem naładowane 80Ah to obcięła już z 18 A do 8A. Myślę że stosujesz za dużo uproszczeń w myśleniu co nie zmienia faktu że doceniam twój wkład.

Screenshot_2025-01-17-11-46-24-266_com.miui.gallery.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 1,87 MB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 63/2
Skąd: kielce

Wysłany: 2025-01-17, 13:05   

Upraszam zasady tylko dlatego że nic nie wiemy o tej ładowarce. Nie wiemy czy to ładowarka energobloku czy inna i jaka ? Jeżeli inteligentna to tak jak pisałem może mieć inne algorytmy ładowania które z jakiś powodów ograniczają natężenie. Jeżeli jesteś pewien że problem w ładowarce to kup inną z dobrymi parametrami i po problemie. Dużo prądu życzę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wolver 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Sty 2024
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2025-01-18, 13:09   

Czy zna ktoś nazwę tych wtyków w rozdzielaczach 230v z nordelettroniki?
Ewentualnie gdzie to kupić?

IMG_20250118_125738.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 678,97 KB

IMG_20250118_125721.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 794,18 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***