Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa na Ducato L4H3 - Nosorożec.
Autor Wiadomość
krystian186 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Kampervan na Ducato 2.3 2008 r.
Dołączył: 23 Sty 2013
Piwa: 2/7
Skąd: Kielce
Wysłany: 2021-01-18, 10:33   

smok_wawelski napisał/a:
- u mnie była to f-ma http://fraxinus.biz.pl a rozmawiałem w maju 2020


Dokładnie ta sama
_________________
Kampervan na Ducato L4H2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gardobond 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducat L4H3 3.0
Dołączył: 02 Sty 2021
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2021-01-18, 11:06   

To fotele będą z Espace na 90% tylko jeszcze muszę potwierdzić jak z pasami bezpieczeństwa, bo pewnikiem też trzeba od Reno wziąć.

Cena robionego zbiornika spoko i to że można dowolny zapanować. Dowiem się czy wiedzą jak zrobić pod Ducato III, czy trzeba im podać wszystkie wymiary i rysunek.

raven22 - a ten dedykowany zbiornik nie koliduje jakoś z drutem od ręcznego?` nie trzeba tego przerabiać.

Dzięki Wam wszytskim za info:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-01-18, 12:24   

Dedykowany jest specjalnie profilowany i nic z ręcznym nie trzeba robić. Oczywiście liczba kombinacji jest ograniczona przez te przetłoczenia. Ale masz L4 wiec nad tylną ośką bezproblemowo wchodzi bez modyfikacji jak u reavena22. U mnie w L3 też wchodzi w to miejsce, ale musiałem wywalić koło zapasowe.
Gdzieś widziałem jak ktoś ten zbiornik montował bliżej przodu, ale tutaj możliwe że jakaś ingerencja w linkę hamulca była wymagana. Ale tego nie próbowałem więc szczegółów nie znam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2021-01-18, 17:26   

Linkę od ręcznego wymieniasz na dłuższą, a podparcie końca linki przenosisz na poprzeczkę nad tylną osią. Dzięki takiej małej operacji masz trzy całkowicie puste pola pod autem (405,410,330x1100).
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gardobond 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducat L4H3 3.0
Dołączył: 02 Sty 2021
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2021-01-18, 19:18   

Dzięki za info.
Te trzy czyste pola po przeniesieniu linki kuszą mnie żeby zrobić pod wymiar (zamówić) zbiornik na szarą i białą. Przy 20 cm wysokości wyszło by po niespełna 90 litrów. Proste, łatwe do ocieplenia i montażu maty grzewczej. Z możliwością wprowadzenia kanalizacji z dwu stron auta (zlew / prysznic).

Rozmawiałem z wytwórcą, którego podał smok_wawelski i i krystian186, gotowych rozwiązań nie ma, trzeba pomierzyć i precyzyjnie zamówić. Czas oczekiwania około 3 tygodni. O cenę nie pytałem ale zakładam, że zbliżona jak koledzy podawali.

Muszę wejść pod auto żeby rozeznać się.

Na razie zamówione:
okno dachowe 40X40 Vision z uszczelką, podwójna szyba, bez wentylacji wymuszonej.
szyba boczna busowa na całe drzwi suwane. Poszukuję jeszcze takiej tylko z okienkiem uchylanym do montażu na przeciw,
Fotele z Renault Espace.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gardobond 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducat L4H3 3.0
Dołączył: 02 Sty 2021
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2021-01-20, 23:18   

Czy wywalenie belki nad głowa kierowcy (chyba zwanej gilotyną) ma w praktyce jakieś konsekwencje?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 44/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-01-21, 09:42   

Gardobond napisał/a:
Czy wywalenie belki nad głowa kierowcy (chyba zwanej gilotyną) ma w praktyce jakieś konsekwencje?

zadnych. https://www.camperteam.pl...p=759556#759556

a w kwestii pasów do foteli - prawo zabrania montowania używanych pasów jak i również używanych foteli ze zintegrowanymi pasami. Nie wiem jak na to będą patrzeć przy zmianie przeznaczenia na kampingowy, ale może na wszelki wypadek nie zaprzątaj sobie tymi pasami głowy do czasu otrzymania nowego dowodu rejestracyjnego.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gardobond 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducat L4H3 3.0
Dołączył: 02 Sty 2021
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2021-01-21, 15:00   

decumanus - wielkie dzięki za info dot. belki:) :pifko
Byłem zdecydowany wywalić te belkę ale miałem rozterki moralne czy można:)
Teraz z czystym sumieniem. Z racji na wzrost 190, oryginalny sufit kabiny trochę za nisko do swobodnego poruszania się a i optycznie zdecydowanie bardziej podoba ni się bez tej półki.
Niewiasta trochę innego zdania bo wymyśliła ile to skarbów by tam weszło:) ale i tak się wszystko zmieści.

Co do pasów to na przegląd na pewno jakieś muszą być. Zakładam, że nikt nie będzie pytał kiedy dokładane. W dowodzie jest 6 miejsc i chyba nie ma jak sprawdzić gdzie i jakie te miejsca były. Będę się starał na rejestrację zostawić dale 6. Zobaczmy jak wyjdzie.
Na razie z racji pogody tylko zakupy do przodu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gardobond 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducat L4H3 3.0
Dołączył: 02 Sty 2021
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2021-01-21, 19:02   

Szukam toalety, niestety zielonego pojęcia nie mam co w tym jest ważne a co tylko kwiatkiem do kożucha. Patrząc na ceny i wygląd to rozsądnie wygląda THETFORD C223S. W normalnym sklepie koło 1700zł z kasetą i wszystkim. Zostaje tylko dokupić drzwiczki rewizyjne.
Kaseta ma stać w brodziku. Wstępny plan brodzik 70x90 lub 100.
Jak by ktoś miał jakieś opinie na temat tej kasety lub inne propozycje, przemyślenia na co zwrócić uwagę etc to będę wdzięczny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gardobond 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducat L4H3 3.0
Dołączył: 02 Sty 2021
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2021-05-23, 22:17   

Witam,

Cisza w temacie bo co mam zapytać to jak poszukam to wszystko już powiedziane.
Nic odkrywczego nie buduję to tez chwalić się nie ma czym.
Na razie zrobione instalacje, ocieplenie i wygłuszenie kabiny (bitmat + pianka kauczukowa), ocieplenie paki (podłoga xps 6cm, ściany xps6cm góra i 8 cm styropian dół + piana Koelner na wklejanie i wyrównanie, sufit xps4cm. Paroizolacji żadnych nie daję. Podłoga bez profili drewnianych sam xps i sklejka 10cm.
Ale mam pytania na które odpowiedzi nie znalazłem:
1. Czy ktoś może widział panele o długości 150cm lub około, coby ładnie weszły w poprzek na dach Ducato. Chodzi o szklane sztywne a nie elastyczne . Przewaliłem całe Alleg.. i nic nie znalazłem w tym rozmiarze.
2. Instalację elektryczną robię wg przepisu Świstaka z Tracerem 4215BN i przetwornicą Power Sinus 300W/9000W. Aku LIFEPO4 320Ah + BMS 250A (Aliexpress). Pytanie dotyczące współpracy Tracer4215BN. Czy da radę z panelami 800WP? Z postu Świstaka zakładam, że tak. Napisał "im więcej paneli tym lepiej" ale chciałbym się upewnić. Przy 800W wychodzi około 66A przy 12V. Wiem, że tak sytuacja zdarzyć się może sporadycznie ale pytanie czy jeśli się zdarzy to nadmiar prądu po prostu nie zostanie wykorzystany czy może sfajczyć Tracera???
3. Sikaflex 710, czy jest jakiś sprytny sposób jak to obrabiać? jak silikon się nie daje bo się ciągnie i maże strasznie. W zasadzie to bardziej z ciekawości pytam bo już pewnie dużo z tym nie będę pracował ale wkurzało mnie.
4. Z jakiego powodu ściąga wyrzynarkę? Trzeba prowadzić pod kątem, żeby cięła po linii?
5. Co zrobić żeby woda nie lała się na silnik podczas deszczu? Skleiłem łączenie plastików podszybia klejem do szyb i tam jest już ok ale leje się chyba między podszybiem a szybą. Uszczelniać tam Skikaflexem albo kleić klejem do szyb czy tylko nowe plastiki podszybia?
Będę wdzięczny za szybkie info bo czas tyka do 1 lipca.

Pozdrawiam Wszystkich i dziękuję ojcom a i wujom działu "budujemy kampera" bo w zasadzie 80% biorę od Was. DZIĘKUJĘ za bezinteresowne dzielenie się wiedzą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-05-24, 00:25   

ad5, zakleiłem czarną taśmą na gada, działa 2 rok,
ad4, ten typ tak zapewne ma,
ad2, moc max jest bardzo sporadycznie, ale nawet jeśli się pojawi to zostanie niewykorzystana,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 44/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-05-24, 06:16   

Wyrzynarki niestety sa trudne w utrzymaniu prostej lini, najlepiec miec zaglebiarke, a wyrzynarka tylko jako uzupełnienie. Ale ważne - jeśli już musisz wyrzynarką ciąć - żeby mieć właściwe brzeszczoty. Koniecznie te precyzyjne z zębami naprzeciwleglymi - nie wiem jak to fachowo nazwać - to te 3 i 4 oraz 6,7,8 w TYM zestawie. I nie próbować nimi robic zakrętów, bo potem zaczynaja ściągać. Do zawijasów służy nr 5 niestety w zestawach przeważnie dają po jednej sztuce.
Jak chcesz miec gdzieś nie poszarpaną krawędź, używasz tego do metalu.
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-05-24, 23:59   

Wiele zależy od konkretnej wyrzynarki ale generalnie przy źle dobranym brzeszczocie i pchaniu ręką "bo za wolno tnie" to może skręcać. Dużo daje zakup brzeszczotów z odwrotnym układem zębów (żeby cięły podczas ruchu w górę a nie w dół).
Do długich prostych najlepsza duża piła tarczowa z prowadnicą.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2021-05-25, 08:08   

Ja dłuższe proste odcinki tnę wyrzynarką prowadzoną wzdłuż jakiejś prowadnicy. Zazwyczaj jest to profil aluminiowy przymocowany ściskami po obu stronach sklejki. Warunki prostego cięcia sa takie, że musi byc ostry i odpowiedni brzeszczot oraz niepopychanie wyrzynarki. Im grubsza płyta, tym wolniej idzie. jak popychasz, to brzeszczot się krzywi. Cierpliwość wskazana:)

Sika 710 do okien? Czy gdzie indziej? Jeśli do okien, to ja robiłem tak, że okno i blache wokół okna oklejałem taśmą maskującą. Okno wkleiłem, potem paluszek moczony w wodzie w płynem i wygładzanie spoiny wraz ze ściaganiem nadmiaru. Gdzieś powinno być zdjęcie w mojej relacji z budowy Mietka.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-05-25, 08:43   

Długie proste to zagłębiarka na prowadnicy, Do tej pory klnę w myślach używając zagłębiarki, że dopiero niedawno takową kupiłem :)
Ile się wcześniej męczyłem żeby wychodziły równe niepostrzępione krawędzie to nie będę już pisał :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***