Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
EGR w silniku 2,8 idTD
Autor Wiadomość
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-06, 11:07   EGR w silniku 2,8 idTD

Witam. Chicałem zapytać , czyktoś posiada informację, czy silniki Fiat 2,8 idTD posiadają EGR, jeśli tak to czy zawsze tak jest. Pytam, bo wydawało mi się ,że silniki idTD nie posiadają układu EGR. Mam informację , ale nie wiem czy prawdziwą ,że jeśli silnik 2,8 posiada EGR , to jest to silnik TDI . Czyktoś może to potwierdzić ??
Dzięki z góry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-01-06, 11:59   

posiadają :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-06, 12:22   

dzięki gino. Zakłądam,że najlepiej jest go zaślepić, zanim przekonam się ,że coś nie działa, hehe :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-01-06, 12:34   

gino napisał/a:
posiadają

Tak posiadają, ale bardzo nieliczne. Z moich dociekań wynika, że ok. 2-3% populacji :chytry
HarryLey4x4 napisał/a:
Zakłądam,że najlepiej jest go zaślepić, zanim przekonam się ,że coś nie działa, hehe

Dlaczego zaślepić ? :shock: Jak jest to ma być sprawny i działać :mrgreen:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-01-06, 13:00   

SlawekEwa napisał/a:

Tak posiadają, ale bardzo nieliczne. Z moich dociekań wynika, że ok. 2-3% populacji :chytry


Czy nie te, które mają ów sławetny sterownik :?:
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-01-06, 13:05   

janus napisał/a:
Czy nie te, które mają ów sławetny sterownik

Właśnie te :(
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-01-06, 16:23   

SlawekEwa napisał/a:
janus napisał/a:
Czy nie te, które mają ów sławetny sterownik

Właśnie te :(


:( - czy ten emotikon oznacza, że się martwisz, iż ma go tak mało silników, czy że trafił się właśnie w Twoim silniku? (w moim go w takim razie na szczęście nie ma :ok )

Z moich doświadczeń wynika, że jest to w kwestii eksploatacji (pozostawiam na boku problemy ekologii) dosyć problematyczne rozwiązanie :-/ . Jedyny problem, w przeciągu przeszło 90 tys km z silnikiem 1,5 dCi (w Kangoo-rku), to właśnie zanieczyszczenie i zawieszenie się w trasie EGR-a (duży spadek mocy), pomimo starań stosowania dobrego paliwa :(
Na szczęscie czyszczenie i przemycie w benzynie pomogło :mrgreen:
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-01-06, 16:33   

janus napisał/a:
czy że trafił się właśnie w Twoim silniku?

Właśnie to mnie nie cieszy :placze2
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-06, 19:10   

no fajnie, to ja też mam to "szczęście",że mi się trafił silnik z tym EGR'em. Jednak nie mam tego sterownika SŁAWEtnego, czyli tego co ma Sławek, no chyba ,że mój mechanik zdjął go szybciej niż go zauważyłem.
W każdym razie , jak rozumiem, mogę się pozbyć owego EGRa zamykając blaszką z kwasówki, choćby po to , by nie spotkało mnie to co Janus opisywał.
W każdym razie szukam cały czas informacji o tym gdzie dokładnie wsadzić blaszkę, by mieć spokój z EGRem.
liczę na Waszą pomoc
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-01-06, 19:41   

HarryLey4x4 napisał/a:
W każdym razie szukam cały czas informacji o tym gdzie dokładnie wsadzić blaszkę, by mieć spokój z EGRem.

Na wyjściu spalin z kolektora wydechowego w kierunku zaworu EGR. Blaszka z nierdzewki musi mieć co najmniej 1mm grubości.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-06, 20:40   

a jak wygląda sprawa czujnika podciśnienia, czy jak tam zwał ten układ EGR, czy coś z nim się robi , czy pozostawia bez ingerencji ??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-01-06, 21:35   

zaslepic! zatkac! zakryc! zatamowac! zapomniec ze zawor zyl
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-06, 22:15   

Zatkać to można rurkę korkiem... :szeroki_usmiech
To półśrodek,zaślepienie EGR-u pomaga chwilowo potem odzywa się układ diagnostyczny.
Można czyścić,można zaślepiać a i tak kończy się na wymianie na nowy.
Jeśli zaślepisz EGR to musisz zrobić zworę bo inaczej od razu świeci się "check"...
Wyjątkiem jest EGR membranowy,który jest poza diagnostyką.
To dobry sposób na sprzedaż auta ale na dłuższą metę potem diagnostyka wyłapie awarię...
Następny element ulegający uszkodzeniu to sonda lambda....
:spoko
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-06, 22:25   

ja nie mam raczej check engine, bo tu brak komputera :mrgreen: , więc raczej sonda lambda nie padnie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-01-06, 22:34   

bonusik napisał/a:
Następny element ulegający uszkodzeniu to sonda lambda....

Sonda w 2.8 idTd :shock: gdzie ? jak? skąd :haha:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***