Olej do kampera - Castrol VECTON - |
Autor |
Wiadomość |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 15:41 Olej do kampera - Castrol VECTON -
|
|
|
W przyszlym tyg bede zalewal silnik po remoncie, mam grupę znajomych międzynarodowych lewaciarzy ktorzy leją do swoich busów Castrol VECTON FUEL SAVER 5W-30 E7 - to olej do ciężerówek i dostaczcaków, oni go wymieniają co 25-20 tys, ogolnie ponoc jest bez porownania lepszy do silników pracujących non stop pod duzym obciazeniem - moje auto tak ma bo wciaz ciągnie 3,5t.
Co o tym myslicie ? Stosował ktos?
silnik Euro IV 2,4TDCI 115KM |
Ostatnio zmieniony przez Flag 2018-01-22, 17:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-01-22, 16:30
|
|
|
Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:
¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.
Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok. Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ). |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 16:57
|
|
|
Suliki napisał/a: | Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:
¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.
Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok. Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ). |
Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach – E6/E9 i E7. Ta pierwsza stworzona została z myślą o silnikach Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych. Druga sprawdzi się w jednostkach Euro 4 i 5 bez filtrów DPF.
mam euro 4 bez DPF czyli wersja oleju E7 |
|
|
|
 |
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-01-22, 17:16
|
|
|
Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciarze. Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy. |
Ostatnio zmieniony przez wirefree 2018-01-22, 18:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-01-22, 17:31
|
|
|
i tak trzymać , producent wie lepiej !
PS
Ten pierwszy jest "częściowo syntetyczny" |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 17:38
|
|
|
wirefree napisał/a: | Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciaże. Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy. |
no wlasnie lejąc to co chcial producent nie uchronilo mnie przed stanięciem w srodku europy |
|
|
|
 |
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-01-22, 17:44
|
|
|
Ja zawsze po kupnie auta wymieniam elementy eksploatacyjne. Pasek czy łancuszek to standard a to dlatego ze oszustwo to coś powszechnego w tym kraju w zwiazku z tym nigdy nie wiesz ile to auto juz przejechalo. Kupujesz auto u Handlarza to standardowo DPF dwumasa paski sa do wymiany, czesto tez turbina. Nikt sie nie pozbywa dobrego auta. |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-01-22, 18:03
|
|
|
Suliki napisał/a: | i tak trzymać , producent wie lepiej ! |
A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek " |
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 18:07
|
|
|
no i powinnismy tylko w ASO serwisowac |
|
|
|
 |
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-01-22, 18:21
|
|
|
A czy ja napisałem coś o ASO? Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju? |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-01-22, 18:37
|
|
|
Ahmed napisał/a: | Suliki napisał/a: | i tak trzymać , producent wie lepiej ! |
A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek " |
chyba zbaczamy z tematu, ale nawet producent kosiarek podaje zalecaną specyfikację, ale nie ingeruje co klijent kupi w sieciówce jako dedykowaną ofertę. Wolny rynek wolny wybór.
Oleje do silników są dobierane na podstawie wielu parametrów pracy, materiałów, sposobu smarowania itp. Chyba jednak nie biorą pod uwagę komentarzy 'laweciarzy" ( nic do tej grupy ciężko pracujacych kierowców nie mam ! ).
Mieliśmy też auta jeżdzące na oleju z frytkownicy, czy powinniśmy iść tym tropem |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 18:56
|
|
|
wirefree napisał/a: | A czy ja napisałem coś o ASO? Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju? |
podejrzewam że pośrednio olej, wygląd na to że wydajność pompy oleju spadła a wałki są na końcu magistrali. |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-01-22, 19:10
|
|
|
jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść... |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 19:24
|
|
|
Suliki napisał/a: | jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść... |
Olej miał 12 tys, zalany pod koniec października (po przyjeździe do domu miałem wymieniać), zawsze ten sam, nigdy żadnych oczyszczaczy. Często kontrolowany, zadnych ubytków stan trzymałem na 3/4 bagnetu). Auto nigdy nie bylo odpalone ponizej zera, zawsze przed odpaleniem silnik zagrzany przez webasto.
Miałem na myśli ze to raczej wina pompy oleju której wydajnosc ponoć czasem spada w tych silnikach. |
|
|
|
 |
|