| rozrusznik kaczki | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | airgaston   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
 Nazwa załogi: misitaki
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Piwa: 13/18
 Skąd: stolica i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-20, 23:24   rozrusznik kaczki |   
 |  
               | 
 |  
               | A teraz znowu pytanie do znawców marki. Czy rozrusznik do modelu z benzynowym silnikiem 2.3 typ M115 jest identyczny jak do modelu z dieslem.
 W papierach ma napisane 12V 1,5kW a pod autem byłem sekunde i to dawno i wiem tylko ,że mam rozrusznik z prawej strony. Foto z natury sprzed miesiąca.
 Świruje mi. Kręci za każdym razem tylko zazebia się z kołem zamachowym co 10raz
       
 
 
	
		| rozrusznik.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 8946 raz(y) 55,39 KB |  
 |  
				| _________________ pozdrawiam
 Jarek
 przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Skorpion   Kombatant
 Normalny inaczej wariatek stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
 Nazwa załogi: Skorpion
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 17 Lip 2008
 Piwa: 279/1351
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-21, 07:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Radzil bym osobiscie podjechac do elektryka  samym kamperkiem bo to moze byc wylacznie kwestia regulacji linki rozrusznika, masz taki sam uklad ja w moim czyli rozruch na linke.Mam zaprzyjazniony warsztat elektromechaniczny tel 22 639-86-26 ul.Duchnicka 3 polecam sam kozystam z ich pomocy nie tylko prywatnie ale przedewszystkim gdy mam problemy elektryczne w samochodach klientowych. Taki rozrusznik musi byc sprawdzany przez fachowca . |  
				| _________________ 
   
 Tadeusz
 Byle do przodu
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | airgaston   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
 Nazwa załogi: misitaki
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Piwa: 13/18
 Skąd: stolica i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-21, 18:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tadziu ja mam w stacyjce. Przekręcam i rozrusznik kręci. Za 10 razem przekręcam i zazębia się wreszcie na kole zamachowym. Pol obrotu i motorek szumi. Bo ja mam benzynkę. |  
				| _________________ pozdrawiam
 Jarek
 przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | donald   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 19 Paź 2007
 Piwa: 32/46
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-21, 19:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to masz do wymiany bendix lub automat  ...gorzej jak korone masz juz wycietą... wtedy skrzynie trzeba zdejmać..   |  
				| _________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | kimtop   Kombatant
 
 Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 18 Wrz 2007
 Piwa: 144/44
 Skąd: Opoczno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-21, 20:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do wymiany automat.Nie wyrzuca bendixu. Bendix do wymiany jeśli automat wyrzuca a nie zazębia(wtedy zgrzyta).
 |  
				| _________________ Pozdrawiam.
 Polak gorszego sortu
 
 Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
 Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | airgaston   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
 Nazwa załogi: misitaki
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Piwa: 13/18
 Skąd: stolica i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-22, 08:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wyrzuca bendixu, kręci bardzo ładnie. Za którymś razem jak wyrzuci i się zazębi to kręci doskonale. Nic nie zgrzyta. |  
				| _________________ pozdrawiam
 Jarek
 przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | roger   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
 Nazwa załogi: ROGER-y
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 19 Sty 2009
 Piwa: 42/38
 Skąd: W-wa & Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-22, 09:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jarek za tory do Pana Kazia ....  druga w prawo za stacją i po lewej stronie .... dobry i tani rzemieślnik ....   |  
				| _________________ rkw1968@tlen.pl
 ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Skorpion   Kombatant
 Normalny inaczej wariatek stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
 Nazwa załogi: Skorpion
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 17 Lip 2008
 Piwa: 279/1351
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-22, 09:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | To obiawy  uszkodzonego automatu sam nic nie zrobisz .Jezeli zawieziesz go tam gdzie podalem Ci tel i adres zrobi to w ciagu jednego dnia a jeszcze jak powolasz sie na mnie to  prawie od reki     |  
				| _________________ 
   
 Tadeusz
 Byle do przodu
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | donald   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 19 Paź 2007
 Piwa: 32/46
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-22, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak to sam nic nie zrobisz... ja zawsze sam wymienialem automaty w rozrusznikach i bez problemu działało... nie jest to trudna robota   |  
				| _________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Skorpion   Kombatant
 Normalny inaczej wariatek stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
 Nazwa załogi: Skorpion
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 17 Lip 2008
 Piwa: 279/1351
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-12-23, 08:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | To tez prawda ale jezeli ktos tego sam nie robil nigdy to po co ma si z tym szarpac |  
				| _________________ 
   
 Tadeusz
 Byle do przodu
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | airgaston   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
 Nazwa załogi: misitaki
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Piwa: 13/18
 Skąd: stolica i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-22, 13:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i wreszcie mam go wydłubanego. Wyjąć go to umiejętność iscie ginekologiczna. A teraz niespodzianka. Automat ma dwa wejścia. Sprawdziłem na schematach jeden kabel idzie ze stacyjki a drugi z cewki zapłonowej. Trzeci gruby tradycyjnie z akumulatora. Tak więc rozrusznik z dieslowskiej wersji chyba się nie przyda. Prawda? A swoją drogą po co plus z cewki zapłonowej na rozrusznik?
 |  
				| _________________ pozdrawiam
 Jarek
 przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | janusz   Kombatant
 Szeryf
 
  
 Twój sprzęt: Motochata Rimor
 Nazwa załogi: TiTi
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Sty 2007
 Piwa: 420/147
 Skąd: Pajęczno, łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-22, 13:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | airgaston napisał/a: |  	  | A swoją drogą po co plus z cewki zapłonowej na rozrusznik? | 
 Takie rozwiązanie stosowane było dawniej.  W oryginale powinna być cewka zapłonowa z opornikiem. Do normalnej pracy silnika/układu zapłonowego wystarczała iskra z 9V cewki zapłonowej zasilanej przez drutowy opornik. Aby cewka miała tez te 9V podczas rozruchu silnika, kiedy obciążenie akumulatora rozrusznikiem powoduje spadek napięcia, szeregowy opornik mostkowany był przez dodatkowy styk elektromagnesu rozrusznika. Taki układ ułatwia rozruch silnika - silniejsza iskra.
 |  
				| _________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
	| Wyświetl szczegóły | 
   
	|  | 
      
         
      | donald   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 19 Paź 2007
 Piwa: 32/46
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-22, 23:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | O prosze.. czlowiek całe zycie sie uczy...       |  
				| _________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | airgaston   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
 Nazwa załogi: misitaki
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Piwa: 13/18
 Skąd: stolica i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-22, 23:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Janusz. Tak właśnie jest na schemacie i w rzeczywistości. Schemat jest niestety po niemiecku i domyślałem się o co chodzi. Twoje wyjaśnienia bardzo mi pomogły. Stawiam piwko. |  
				| _________________ pozdrawiam
 Jarek
 przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | SlawekEwa   Kombatant
 Slawek Dehler
 
  
 Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
 Nazwa załogi: Fendziaszki
 Pomógł: 29 razy
 Dołączył: 10 Lut 2007
 Piwa: 242/614
 Skąd: z głębokiego buszu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-23, 18:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | janusz napisał/a: |  	  | Takie rozwiązanie stosowane było dawniej. W oryginale powinna być cewka zapłonowa z opornikiem. | 
 Takie rozwiązanie miała również Skoda 105 i 120.
 |  
				| _________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |