Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrusznik kaczki
Autor Wiadomość
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-12-20, 23:24   rozrusznik kaczki

A teraz znowu pytanie do znawców marki.
Czy rozrusznik do modelu z benzynowym silnikiem 2.3 typ M115 jest identyczny jak do modelu z dieslem.
W papierach ma napisane 12V 1,5kW a pod autem byłem sekunde i to dawno i wiem tylko ,że mam rozrusznik z prawej strony. Foto z natury sprzed miesiąca.
Świruje mi. Kręci za każdym razem tylko zazebia się z kołem zamachowym co 10raz :-/ :-/ :-/

rozrusznik.jpg
Plik ściągnięto 8650 raz(y) 55,39 KB

_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 278/1300
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-21, 07:11   

Radzil bym osobiscie podjechac do elektryka samym kamperkiem bo to moze byc wylacznie kwestia regulacji linki rozrusznika, masz taki sam uklad ja w moim czyli rozruch na linke.Mam zaprzyjazniony warsztat elektromechaniczny tel 22 639-86-26 ul.Duchnicka 3 polecam sam kozystam z ich pomocy nie tylko prywatnie ale przedewszystkim gdy mam problemy elektryczne w samochodach klientowych. Taki rozrusznik musi byc sprawdzany przez fachowca .
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-12-21, 18:24   

Tadziu ja mam w stacyjce. Przekręcam i rozrusznik kręci. Za 10 razem przekręcam i zazębia się wreszcie na kole zamachowym. Pol obrotu i motorek szumi. Bo ja mam benzynkę.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-21, 19:08   

No to masz do wymiany bendix lub automat :-P ...gorzej jak korone masz juz wycietą... wtedy skrzynie trzeba zdejmać.. :bajer
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2010-12-21, 20:29   

Do wymiany automat.Nie wyrzuca bendixu.
Bendix do wymiany jeśli automat wyrzuca a nie zazębia(wtedy zgrzyta).
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-12-22, 08:50   

Nie wyrzuca bendixu, kręci bardzo ładnie. Za którymś razem jak wyrzuci i się zazębi to kręci doskonale. Nic nie zgrzyta.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-12-22, 09:25   

Jarek za tory do Pana Kazia .... ;) druga w prawo za stacją i po lewej stronie .... dobry i tani rzemieślnik .... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 278/1300
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-22, 09:26   

To obiawy uszkodzonego automatu sam nic nie zrobisz .Jezeli zawieziesz go tam gdzie podalem Ci tel i adres zrobi to w ciagu jednego dnia a jeszcze jak powolasz sie na mnie to prawie od reki :diabelski_usmiech :-P
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-22, 19:43   

Jak to sam nic nie zrobisz... ja zawsze sam wymienialem automaty w rozrusznikach i bez problemu działało... nie jest to trudna robota :spoko
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 278/1300
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-23, 08:00   

To tez prawda ale jezeli ktos tego sam nie robil nigdy to po co ma si z tym szarpac
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-01-22, 13:05   

No i wreszcie mam go wydłubanego. Wyjąć go to umiejętność iscie ginekologiczna. A teraz niespodzianka. Automat ma dwa wejścia. Sprawdziłem na schematach jeden kabel idzie ze stacyjki a drugi z cewki zapłonowej. Trzeci gruby tradycyjnie z akumulatora. Tak więc rozrusznik z dieslowskiej wersji chyba się nie przyda. Prawda?
A swoją drogą po co plus z cewki zapłonowej na rozrusznik?
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-01-22, 13:33   

airgaston napisał/a:
A swoją drogą po co plus z cewki zapłonowej na rozrusznik?

Takie rozwiązanie stosowane było dawniej. W oryginale powinna być cewka zapłonowa z opornikiem. Do normalnej pracy silnika/układu zapłonowego wystarczała iskra z 9V cewki zapłonowej zasilanej przez drutowy opornik. Aby cewka miała tez te 9V podczas rozruchu silnika, kiedy obciążenie akumulatora rozrusznikiem powoduje spadek napięcia, szeregowy opornik mostkowany był przez dodatkowy styk elektromagnesu rozrusznika. Taki układ ułatwia rozruch silnika - silniejsza iskra.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-22, 23:22   

O prosze.. czlowiek całe zycie sie uczy... :bigok :spoko :spoko
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-01-22, 23:41   

Dzięki Janusz. Tak właśnie jest na schemacie i w rzeczywistości. Schemat jest niestety po niemiecku i domyślałem się o co chodzi. Twoje wyjaśnienia bardzo mi pomogły. Stawiam piwko.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2011-01-23, 18:37   

janusz napisał/a:
Takie rozwiązanie stosowane było dawniej. W oryginale powinna być cewka zapłonowa z opornikiem.

Takie rozwiązanie miała również Skoda 105 i 120.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***