rozrusznik kaczki |
Autor |
Wiadomość |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-12-20, 23:24 rozrusznik kaczki
|
|
|
A teraz znowu pytanie do znawców marki.
Czy rozrusznik do modelu z benzynowym silnikiem 2.3 typ M115 jest identyczny jak do modelu z dieslem.
W papierach ma napisane 12V 1,5kW a pod autem byłem sekunde i to dawno i wiem tylko ,że mam rozrusznik z prawej strony. Foto z natury sprzed miesiąca.
Świruje mi. Kręci za każdym razem tylko zazebia się z kołem zamachowym co 10raz
rozrusznik.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 8649 raz(y) 55,39 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1300 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-21, 07:11
|
|
|
Radzil bym osobiscie podjechac do elektryka samym kamperkiem bo to moze byc wylacznie kwestia regulacji linki rozrusznika, masz taki sam uklad ja w moim czyli rozruch na linke.Mam zaprzyjazniony warsztat elektromechaniczny tel 22 639-86-26 ul.Duchnicka 3 polecam sam kozystam z ich pomocy nie tylko prywatnie ale przedewszystkim gdy mam problemy elektryczne w samochodach klientowych. Taki rozrusznik musi byc sprawdzany przez fachowca . |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-12-21, 18:24
|
|
|
Tadziu ja mam w stacyjce. Przekręcam i rozrusznik kręci. Za 10 razem przekręcam i zazębia się wreszcie na kole zamachowym. Pol obrotu i motorek szumi. Bo ja mam benzynkę. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
donald
weteran

Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-21, 19:08
|
|
|
No to masz do wymiany bendix lub automat ...gorzej jak korone masz juz wycietą... wtedy skrzynie trzeba zdejmać.. |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2010-12-21, 20:29
|
|
|
Do wymiany automat.Nie wyrzuca bendixu.
Bendix do wymiany jeśli automat wyrzuca a nie zazębia(wtedy zgrzyta). |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-12-22, 08:50
|
|
|
Nie wyrzuca bendixu, kręci bardzo ładnie. Za którymś razem jak wyrzuci i się zazębi to kręci doskonale. Nic nie zgrzyta. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-12-22, 09:25
|
|
|
Jarek za tory do Pana Kazia .... druga w prawo za stacją i po lewej stronie .... dobry i tani rzemieślnik .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1300 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-22, 09:26
|
|
|
To obiawy uszkodzonego automatu sam nic nie zrobisz .Jezeli zawieziesz go tam gdzie podalem Ci tel i adres zrobi to w ciagu jednego dnia a jeszcze jak powolasz sie na mnie to prawie od reki |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
donald
weteran

Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-22, 19:43
|
|
|
Jak to sam nic nie zrobisz... ja zawsze sam wymienialem automaty w rozrusznikach i bez problemu działało... nie jest to trudna robota |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1300 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-23, 08:00
|
|
|
To tez prawda ale jezeli ktos tego sam nie robil nigdy to po co ma si z tym szarpac |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-01-22, 13:05
|
|
|
No i wreszcie mam go wydłubanego. Wyjąć go to umiejętność iscie ginekologiczna. A teraz niespodzianka. Automat ma dwa wejścia. Sprawdziłem na schematach jeden kabel idzie ze stacyjki a drugi z cewki zapłonowej. Trzeci gruby tradycyjnie z akumulatora. Tak więc rozrusznik z dieslowskiej wersji chyba się nie przyda. Prawda?
A swoją drogą po co plus z cewki zapłonowej na rozrusznik? |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2011-01-22, 13:33
|
|
|
airgaston napisał/a: | A swoją drogą po co plus z cewki zapłonowej na rozrusznik? |
Takie rozwiązanie stosowane było dawniej. W oryginale powinna być cewka zapłonowa z opornikiem. Do normalnej pracy silnika/układu zapłonowego wystarczała iskra z 9V cewki zapłonowej zasilanej przez drutowy opornik. Aby cewka miała tez te 9V podczas rozruchu silnika, kiedy obciążenie akumulatora rozrusznikiem powoduje spadek napięcia, szeregowy opornik mostkowany był przez dodatkowy styk elektromagnesu rozrusznika. Taki układ ułatwia rozruch silnika - silniejsza iskra. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
donald
weteran

Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-22, 23:22
|
|
|
O prosze.. czlowiek całe zycie sie uczy... |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-01-22, 23:41
|
|
|
Dzięki Janusz. Tak właśnie jest na schemacie i w rzeczywistości. Schemat jest niestety po niemiecku i domyślałem się o co chodzi. Twoje wyjaśnienia bardzo mi pomogły. Stawiam piwko. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2011-01-23, 18:37
|
|
|
janusz napisał/a: | Takie rozwiązanie stosowane było dawniej. W oryginale powinna być cewka zapłonowa z opornikiem. |
Takie rozwiązanie miała również Skoda 105 i 120. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|