Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
przegub wewnętrzny prawy,
Autor Wiadomość
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-03-01, 23:13   przegub wewnętrzny prawy,

dziś w moim dostawczaku ducato 14, 2,8d, 2000r, dmc 3250 kg, 64kW, ładowność 1300kg, skrzynia 5 biegowa, pękł mi przegub prawy, czy macie jakieś doświadczenie z takim przypadkiem. przy lekkim dodaniu gazu na prostej prędkość 20km na godzinę zrobiło tylko wryt i po ujechaniu kilku metrów wiedziałem że problem mam , po wyjściu z auta na ulicy leżały dwie częśći z obudowy przegubu. Chodzi mi o to czy prawy i lewy przegub czymś się różnia, bo jest sporo lewych a prawych dużo dużo mniej na alledrogo i na co jeszcze zwrócić uwage . Przy niektórych przegubach pisze ilośc zębów zewnętrznie i ilość wewnętrznie??? tego już nie kumam, wiem że sa zęby na wpuście do skrzyni ale wewnętrznie o co tu idzie.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-03-02, 08:31   

Podaj VIN - sprawdzę :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
oko21 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Doblo 1.3 Multijet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2015
Piwa: 2/2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-03-02, 09:41   

Przeguby niczym się nie różnią. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne są z obu stron takie same. Jedynie półosie różnią się długością. Czasem różnice wynikają tylko z zastosowania danej części z konkretną jednostką napędową. Wszystkie dane można znaleźć tutaj: http://eper.fiatklubpolska.pl//navi?FORCED=TRUE W przypadku ducato, trzeba kliknąć w FIAT Professional i dalej na katalog części. Sprzedawcy na allegro tworzą bajki z mchu i paproci.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-03-02, 17:59   

dzięki za odpowiedzi, dziś byłem w sklepie zapytać o cenę przegubu i sprzedawca powiedział mi że to jest całość z półosią , że nie ma samych przegubów prawych , tak mu wyszło gdy szukał po w katalogu. Jutro jak pogoda dopisze wezmę się za rozbieranie i wyciągnięcie przegubu celem oględzin . Przejrzę neta może tam coś znajdę więcej wczoraj nie miałem już czasu . oko na tej stronce nie ma wogóle fiata w katalogu???
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
oko21 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Doblo 1.3 Multijet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2015
Piwa: 2/2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-03-02, 19:54   

janek50 napisał/a:
sprzedawca powiedział mi że to jest całość z półosią
Opowiada bajki. Przeguby są osobną częścią.
janek50 napisał/a:
oko na tej stronce nie ma wogóle fiata w katalogu???
Jest. W przypadku ducato, trzeba kliknąć ikonkę FIAT Professional, znajdującą się na górze, po prawej stronie. Potem z lewej Espare parts i wchodzimy do katalogu modeli. Potem już po wybranym modelu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-03-02, 22:28   

oko21 napisał/a:
Przeguby niczym się nie różnią. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne są z obu stron takie same

:wyszczerzony:

Przegub wewnętrzny w Duc.94-02 to tzw.kielich i krzyżak.
Kielich wew.lewy jest oczywiście inny niż kielich prawy (!) Dla orientacji rysunek

Kielichy prawe były kiedyś oferowane i dzisiaj też są ale ich cena jest abstrakcyjna. W twoim przypadku ekonomicznie uzasadniona jest cała półoś
nr.kat. 1463106080, cena w zamienniku z przesyłką ok 300 zł

2. półoś prawa
przegub wew.to część od lewej do zgrubienia włącznie

1. półoś lewa
przegub wew. to część od prawej do zgrubienia włącznie

emaps.jpg
Plik ściągnięto 3115 raz(y) 50,5 KB

_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-03-02, 23:28   

dzięki raz jeszcze za informacje koledzy, oko , znalazłem, dzięki, po prostu klikałem nie tam gdzie trzeba. widzę żę muszę kupić całą półoś bedzie najprostsze rozwiązanie.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
oko21 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Doblo 1.3 Multijet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2015
Piwa: 2/2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-03-03, 07:45   

eMKa napisał/a:
Kielich wew.lewy jest oczywiście inny niż kielich prawy
OK, mój błąd. Wynika z tego, że zasugerowałem się rozwiązaniem z punto. Tam oba przeguby są jednakowe a półosie są osobną częścią
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-03-03, 19:43   

dziś rozebrałem i wyciągłem resztki tego co zostało, przegub został rozerwany tak że nic nie zostało na nim , przy okazji rozwaliło jedne łożysko igiełkowe na krzyżaku półosi tej co idzie od koła.
Półoś wchodząca do skrzyni jest to jedna całość z przegubem, żeby wyciągnąć półoś ze skrzyni trzeba odkręcić dwie śruby schowane w podporze półosi od strony skrzyni na klucz 12, śruby są zakończone na kształt litery L i przytrzymują łożysko i całą półoś żeby nie wypadła z podpory.
Moje półosie mają od skrzyni 37 zębów na wieloklinie, a 28 zębów na wieloklinie od strony przegubu koła. średnica obu to 28mm, znalazłem dziś jedną cało za rozsądną cenę , jutro jak sprawdzą ilość zębów na wieloklinach pewnie zamówię .
Fotka nr 1 , tyle zostało widok z przodu, fotka 2 -po prawej brak łożyska igiełkowego na krzyżaku, fotka 3, rozerwana osłona blaszana, fotka nr 4- widok od góry pozostałości ,
zdjęcia takiej jakości robione lampą błyskową i odblaski ze smaru.

DSC07650.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 66,29 KB

DSC07653.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 85,54 KB

DSC07656.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 81,35 KB

DSC07651.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 77,2 KB

_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-03-03, 22:19   

Tak rozerwanego kielicha nie widziałem :shock:
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Ed 
zaawansowany


Twój sprzęt: Knaus
Nazwa załogi: Grażka i Edi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2016-03-04, 09:19   

napewno wcześniej stukał :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2016-03-04, 13:58   

janek50 napisał/a:
muszę kupić całą półoś bedzie najprostsze rozwiązanie.
[/i]

najlepsze wyjście, przerabiałem to w poprzednim kamperze, 1,5 godziny roboty i jechałem dalej :lol:
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-03-04, 19:18   

kupiłem w sklepie w Będzinie całą nową półoś za całę 238zł, była to najtańsza na aledrogo , większość przekraczała 340 zł , plus koszt paliwa na dojazd po nią czyli 20 zł, półoś zamontowana . Tak ,wcześniej na skrętach coś tam stukała , ale myślałem że to przegub przy kole zaczyna stukać bo tylko klupało przy skręcaniu i to w jedną stronę. Szrociarzom podziękowałem, za stare nie wiadomo w jakim stanie wołali od 150 do 200 zł za sztukę.
eMKa kiedyś ukręciłem w Trafiku 2,5 D. z 1992 roku półoś .

Dzieki wielkie za podpowiedzi.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***