 |
|
przegub wewnętrzny prawy, |
Autor |
Wiadomość |
janek50
stary wyga
Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2014 Piwa: 11/8 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-03-01, 23:13 przegub wewnętrzny prawy,
|
|
|
dziś w moim dostawczaku ducato 14, 2,8d, 2000r, dmc 3250 kg, 64kW, ładowność 1300kg, skrzynia 5 biegowa, pękł mi przegub prawy, czy macie jakieś doświadczenie z takim przypadkiem. przy lekkim dodaniu gazu na prostej prędkość 20km na godzinę zrobiło tylko wryt i po ujechaniu kilku metrów wiedziałem że problem mam , po wyjściu z auta na ulicy leżały dwie częśći z obudowy przegubu. Chodzi mi o to czy prawy i lewy przegub czymś się różnia, bo jest sporo lewych a prawych dużo dużo mniej na alledrogo i na co jeszcze zwrócić uwage . Przy niektórych przegubach pisze ilośc zębów zewnętrznie i ilość wewnętrznie??? tego już nie kumam, wiem że sa zęby na wpuście do skrzyni ale wewnętrznie o co tu idzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-02, 08:31
|
|
|
Podaj VIN - sprawdzę |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
oko21
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Doblo 1.3 Multijet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2015 Piwa: 2/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-03-02, 09:41
|
|
|
Przeguby niczym się nie różnią. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne są z obu stron takie same. Jedynie półosie różnią się długością. Czasem różnice wynikają tylko z zastosowania danej części z konkretną jednostką napędową. Wszystkie dane można znaleźć tutaj: http://eper.fiatklubpolska.pl//navi?FORCED=TRUE W przypadku ducato, trzeba kliknąć w FIAT Professional i dalej na katalog części. Sprzedawcy na allegro tworzą bajki z mchu i paproci. |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
janek50
stary wyga
Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2014 Piwa: 11/8 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-03-02, 17:59
|
|
|
dzięki za odpowiedzi, dziś byłem w sklepie zapytać o cenę przegubu i sprzedawca powiedział mi że to jest całość z półosią , że nie ma samych przegubów prawych , tak mu wyszło gdy szukał po w katalogu. Jutro jak pogoda dopisze wezmę się za rozbieranie i wyciągnięcie przegubu celem oględzin . Przejrzę neta może tam coś znajdę więcej wczoraj nie miałem już czasu . oko na tej stronce nie ma wogóle fiata w katalogu??? |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
oko21
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Doblo 1.3 Multijet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2015 Piwa: 2/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-03-02, 19:54
|
|
|
janek50 napisał/a: | sprzedawca powiedział mi że to jest całość z półosią | Opowiada bajki. Przeguby są osobną częścią.
janek50 napisał/a: | oko na tej stronce nie ma wogóle fiata w katalogu??? | Jest. W przypadku ducato, trzeba kliknąć ikonkę FIAT Professional, znajdującą się na górze, po prawej stronie. Potem z lewej Espare parts i wchodzimy do katalogu modeli. Potem już po wybranym modelu. |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-02, 22:28
|
|
|
oko21 napisał/a: | Przeguby niczym się nie różnią. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne są z obu stron takie same |
Przegub wewnętrzny w Duc.94-02 to tzw.kielich i krzyżak.
Kielich wew.lewy jest oczywiście inny niż kielich prawy (!) Dla orientacji rysunek
Kielichy prawe były kiedyś oferowane i dzisiaj też są ale ich cena jest abstrakcyjna. W twoim przypadku ekonomicznie uzasadniona jest cała półoś
nr.kat. 1463106080, cena w zamienniku z przesyłką ok 300 zł
2. półoś prawa
przegub wew.to część od lewej do zgrubienia włącznie
1. półoś lewa
przegub wew. to część od prawej do zgrubienia włącznie
emaps.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3114 raz(y) 50,5 KB |
|
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
janek50
stary wyga
Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2014 Piwa: 11/8 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-03-02, 23:28
|
|
|
dzięki raz jeszcze za informacje koledzy, oko , znalazłem, dzięki, po prostu klikałem nie tam gdzie trzeba. widzę żę muszę kupić całą półoś bedzie najprostsze rozwiązanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
oko21
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Doblo 1.3 Multijet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2015 Piwa: 2/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-03-03, 07:45
|
|
|
eMKa napisał/a: | Kielich wew.lewy jest oczywiście inny niż kielich prawy | OK, mój błąd. Wynika z tego, że zasugerowałem się rozwiązaniem z punto. Tam oba przeguby są jednakowe a półosie są osobną częścią |
|
|
|
 |
janek50
stary wyga
Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2014 Piwa: 11/8 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-03-03, 19:43
|
|
|
dziś rozebrałem i wyciągłem resztki tego co zostało, przegub został rozerwany tak że nic nie zostało na nim , przy okazji rozwaliło jedne łożysko igiełkowe na krzyżaku półosi tej co idzie od koła.
Półoś wchodząca do skrzyni jest to jedna całość z przegubem, żeby wyciągnąć półoś ze skrzyni trzeba odkręcić dwie śruby schowane w podporze półosi od strony skrzyni na klucz 12, śruby są zakończone na kształt litery L i przytrzymują łożysko i całą półoś żeby nie wypadła z podpory.
Moje półosie mają od skrzyni 37 zębów na wieloklinie, a 28 zębów na wieloklinie od strony przegubu koła. średnica obu to 28mm, znalazłem dziś jedną cało za rozsądną cenę , jutro jak sprawdzą ilość zębów na wieloklinach pewnie zamówię .
Fotka nr 1 , tyle zostało widok z przodu, fotka 2 -po prawej brak łożyska igiełkowego na krzyżaku, fotka 3, rozerwana osłona blaszana, fotka nr 4- widok od góry pozostałości ,
zdjęcia takiej jakości robione lampą błyskową i odblaski ze smaru.
DSC07650.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 22 raz(y) 66,29 KB |
DSC07653.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 33 raz(y) 85,54 KB |
DSC07656.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 36 raz(y) 81,35 KB |
DSC07651.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 33 raz(y) 77,2 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-03, 22:19
|
|
|
Tak rozerwanego kielicha nie widziałem |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Ed
zaawansowany

Twój sprzęt: Knaus
Nazwa załogi: Grażka i Edi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 2016-03-04, 09:19
|
|
|
napewno wcześniej stukał |
|
|
|
 |
marekoliva
weteran

Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Piwa: 40/19 Skąd: Gdańsk - Oliwa
|
Wysłany: 2016-03-04, 13:58
|
|
|
janek50 napisał/a: | muszę kupić całą półoś bedzie najprostsze rozwiązanie. | [/i]
najlepsze wyjście, przerabiałem to w poprzednim kamperze, 1,5 godziny roboty i jechałem dalej |
_________________ Marek
"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
 |
|
|
|
 |
janek50
stary wyga
Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2014 Piwa: 11/8 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-03-04, 19:18
|
|
|
kupiłem w sklepie w Będzinie całą nową półoś za całę 238zł, była to najtańsza na aledrogo , większość przekraczała 340 zł , plus koszt paliwa na dojazd po nią czyli 20 zł, półoś zamontowana . Tak ,wcześniej na skrętach coś tam stukała , ale myślałem że to przegub przy kole zaczyna stukać bo tylko klupało przy skręcaniu i to w jedną stronę. Szrociarzom podziękowałem, za stare nie wiadomo w jakim stanie wołali od 150 do 200 zł za sztukę.
eMKa kiedyś ukręciłem w Trafiku 2,5 D. z 1992 roku półoś .
Dzieki wielkie za podpowiedzi. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|