Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Śmierdzące akumulatory...
Autor Wiadomość
Mizioł 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT Westfalia Florida
Dołączył: 31 Gru 2011
Piwa: 5/6
Skąd: Roztocze
Wysłany: 2019-06-14, 14:19   Śmierdzące akumulatory...

Kurczę mam ostatnio problem ze smrodem siarkowodoru. Początkowo obstawiałem zbiornik szarej wody ale po odkażeniu zapach był dalej. Źródło zapachu znalazłem przy akumulatorach! Śmierdzą w czasie ładowania i z panela i w czasie ładowania z altretnatora. Wiem że to może być objaw przeładowania. Czemu się tak dzieje? Panel obsługuje tracer mppt, a w trakcie jazdy alternator daje 14.2-14.6, akumulatory to varta hobby..
_________________
https://www.facebook.com/szkolawpodrozy/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-06-14, 15:20   

Podłącz do nich rurki odpowietrzające - odprowadzające gazy powstałe w trakcie ładowania.
Sprawdź napięcie i prąd ładowania z solara :idea
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-06-14, 15:37   

Mizioł napisał/a:
Śmierdzą w czasie ładowania
Otwórz i sprawdź czy w którymś się nie gotuje elektrolit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2019-06-14, 15:39   

Zgonem je czuć.Czas na wymianę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mizioł 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT Westfalia Florida
Dołączył: 31 Gru 2011
Piwa: 5/6
Skąd: Roztocze
Wysłany: 2019-06-14, 16:11   

[quote="amples"]
Mizioł napisał/a:
Otwórz i sprawdź czy w którymś się nie gotuje elektrolit

Chciałbym ale są zamknięte szczelnie, jak otworzę to pewnie szczelności nigdy już nie będzie.
_________________
https://www.facebook.com/szkolawpodrozy/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mizioł 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT Westfalia Florida
Dołączył: 31 Gru 2011
Piwa: 5/6
Skąd: Roztocze
Wysłany: 2019-06-14, 16:16   

HENRYCZEK napisał/a:
Zgonem je czuć.Czas na wymianę.


To raczej oczywiste ale pytanie czy to tylko że starości czy jednak coś z lądowaniem nie jaki.
_________________
https://www.facebook.com/szkolawpodrozy/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mizioł 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT Westfalia Florida
Dołączył: 31 Gru 2011
Piwa: 5/6
Skąd: Roztocze
Wysłany: 2019-06-14, 16:19   

dziwaczek napisał/a:
Podłącz do nich rurki odpowietrzające - odprowadzające gazy powstałe w trakcie ładowania.
Sprawdź napięcie i prąd ładowania z solara :idea


1.Tyle że podczas ładowania nie powinien się wydzielać siarkowodór

2.Regulator podaje cały czas napięcie i prąd lądowania więc jest wszystko ok, napięcie jest nawet ciut niżej niż z alternatora.
_________________
https://www.facebook.com/szkolawpodrozy/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-06-14, 16:56   

Mizioł napisał/a:
Chciałbym ale są zamknięte szczelnie, jak otworzę to pewnie szczelności nigdy już nie będzie.
Większość kwasiaków ma korki , jedne schowane pod listwą , często pod naklejką inne na wierzchu , wkręcane albo wciskane , żadnej szczelności nie stracisz .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-06-14, 17:50   

Dokładnie - akumulator kwasowy nie moze być szczelny bo by go rozsadziło ciśnienie :idea:
Akumulator nie wydziela "siarkowodoru" tylko po zakończeniu ładowania gazuje i wydziela tlen i wodór.
A ilość wody sprawdzałeś - zapewne nie - jest takie "zielone oczko" jak masz to jest zielone czy czarne albo czerwone czy zielone?
Napięcie ładowania to jedno a prąd ładowania to drugie - zobacz ile ten regulator daje prądu - jaka moc ma solar?
Jak twoje akumulatory są starsze niż 3-5 lat to je wywal i weź nowe.
poczytaj tutaj: https://ep.com.pl/artykuly/10248-Akumulatory_kwasowoolowiowe.html

Na fotce masz moje dwa akumulatory, korki są pod naklejką zraz obok "oczka". po bokach na wysokości klem masz rurki do odprowadzania gazów.

IMG_20180806_132114.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 160,83 KB

_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-06-14, 17:52   

Prąd ładowania i pojemność akumulatora jakie masz?
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mizioł 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT Westfalia Florida
Dołączył: 31 Gru 2011
Piwa: 5/6
Skąd: Roztocze
Wysłany: 2019-06-14, 18:08   

dziwaczek napisał/a:
Prąd ładowania i pojemność akumulatora jakie masz?


1. aku 2x 45ah, prad ładowania do 8-9A, ale zazwyczaj dużo mniej, panel 180w

2. korki mam pod plastikową listwą, a ta varta hobby nie posiada "oczka", natomiast akumulatory znajdujące się w zabudowie powinny być szczelne i zabezpieczone specjalnymi zaworami.

3. akumulator może wydzielać siarkowodór!!! w normalnych warunkach nie wydziela, siarkowodór jest objawem przeładowania i spodziewałem się komentarzy osób które tą elementarną więdzę posiadają... Oczywiście o kardiologii może się też wypowiadać każdy bo każdy serce ma.
_________________
https://www.facebook.com/szkolawpodrozy/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 276/77
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-06-14, 18:35   

Jaka masz temp. w kamerze?
W obecnym czasie przy tych temperaturach gotuje się elektrolit.
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2019-06-14, 19:30   

Każde pracujące urządzenie wydziela ciepło i na jakiś tam przyrost ciepła jest liczone. W Polsce do obliczeń przyjęto obliczeniową temperaturę otoczenia +20 stopni (nie wiem czy jeszcze ta wielkość obowiązuje) i zakłada się że do jakiejś tam temperatury dajmy na to nagrzane do +50 stopni interesujące nas urządzenie wytrzyma bez szwanku i nie rozsypią się jego części składowe. Czyli przyrost temperatury mamy 30 stopni. W warunkach jakie mamy obecnie temperatura otoczenia potrafi podskoczyć dobrze ponad 35 stopni a przyrost temperatury podczas normalnej pracy urządzenia o którym mówimy dalej wynosi 30 stopni czyli osiąga 65 stopni więc dochodzi do jego przegrzania i ponadnormatywnego wzrostu ciśnienia. Aby nie doszło do destrukcji urządzenia – w naszym przypadku akumulatora zaczynają działać wbudowane w nim fabrycznie zabezpieczenia które obniżają ciśnienie i dlatego czuć smród siarkowodoru. Tak samo zachowują się przegrzane bezpieczniki które wyłączają prąd nie wiedzieć dlaczego przy dużo mniejszych obciążeniach. Dziwne ale tylko Andrzej 73 postawił prawidłowa diagnozę.
Mizioł – masz u mnie piwo za komentarz o kardiologii.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Mizioł 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT Westfalia Florida
Dołączył: 31 Gru 2011
Piwa: 5/6
Skąd: Roztocze
Wysłany: 2019-06-14, 19:41   

lepciak napisał/a:
zaczynają działać wbudowane w nim fabrycznie zabezpieczenia które obniżają ciśnienie i dlatego czuć smród siarkowodoru


no dobra to będę jeździć w zimie :mikolaj

Temperatura to faktycznie dobry trop. Tylko ten zapach siarkowodoru. Nie wiem czy dobrze rozumuję ale chyba zbiegają się tu dwa czynniki niski poziom elektrolitu lub zasiarczenie płyt i ta wysoka temperatura. Jechałem 3 tygodnie temu do Finlandii w pełnym chłodku i było ok a dopiero w drodze powrotnej załapałem upały i wtedy się zaczęło.
_________________
https://www.facebook.com/szkolawpodrozy/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-06-14, 19:45   

Mizioł napisał/a:
spodziewałem się komentarzy osób które tą elementarną więdzę posiadają.
Dzięki że tak otwarcie oceniłeś dotychczasowe wpisy , :diabelski_usmiech
Czego się spodziewasz , że ktoś będzie wróżył z fusów ,
Idź do cyganki ona prawdę ci powie :spoko
A tak w ogóle masz zrobione wyprowadzenie gazów-oparów z aku na zewnątrz , pewnie nie :szeroki_usmiech
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***