 |
|
|
kamperowanie bez dostępu do 220v... |
| Autor |
Wiadomość |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 200/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2024-04-14, 18:47
|
|
|
| PietraS napisał/a: | | MILUŚ napisał/a: | | Tutaj mógłby coś powiedzieć Toscaner , kiedyś pamiętam miał taką konstrukcję na swoim pierwszym kamperku |
Tego nie przebije. ... |
A jednak
Konstrukcja pod solar Toscanera była obrotowa |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-04-14, 18:58
|
|
|
| Tak jak pisałem w teorii wszystko można zrobić tylko czy warto. Mówimy o warunkach krytycznych czyli zachmurzenie i bardzo krótki dzień. Oczywiście ktoś napisze że przy panelu obrotowym ze zmiennym kątem i z pełną automatyką uzyska o .... np 3 A więcej .... tylko co mu przy aku 280 Ah dadzą te 3 A. Sztuka dla sztuki ale pewnie znajdą się osoby które wykonają taki projekt. |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 325/20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-04-14, 20:27
|
|
|
mam panel 150W dwa akumulatory zabudowy w sumie 180 Ah.
wczoraj zostawiłem lodówkę sprężarkową 12V na noc, rano 13,05V.
w zasadzie 200V potrzebne do czajnika elektrycznego i ładowania roweru elektrycznego.
jak jeżdżę na dzikusa, to korzystam z czajnika zwykłego i bez roweru, bo i tak po bezdrożach by nie pojechał.
w okresie zimowym - luty, gdy dzień jest krótki, a ogrzewanie chodzi na okrągło i wcześniej zapalasz światło, prądu mi wystarcza na dwa dni, drugiej nocy muszę na 15 minut włączyć silnik.
jednak w okresie zimowym przeważnie wyjeżdżamy na dwa dni, więc prądem się nie przejmuję. |
_________________
 |
| |
|
|
|
 |
YAN
weteran

Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011 Piwa: 35/23 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2024-06-09, 10:16
|
|
|
| Mam pytanie odnośnie ładowania - solary ładują baterie podczas jazdy czy w tym samym czasie na przelocie/ deszcz, po chmurno / mogę ładować tą baterie jednocześnie np. ładowarką z przetwornicy 230 zasilanej z innego akumulatora ładowanego z alternatora / mam dwa niezależne zasilania przełączane w zależności od potrzeb. |
_________________ Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537 |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 538/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-06-09, 10:40
|
|
|
| YAN napisał/a: | | Mam pytanie odnośnie ładowania - solary ładują baterie podczas jazdy czy w tym samym czasie na przelocie/ deszcz, po chmurno / mogę ładować tą baterie jednocześnie np. ładowarką z przetwornicy 230 zasilanej z innego akumulatora ładowanego z alternatora / mam dwa niezależne zasilania przełączane w zależności od potrzeb. |
Możesz ...... chociaż sama konstrukcja tego zestawu jest trochę karkołomna ..... ale rozumiem, że tak to masz już zbudowane , działa i nie chcesz tego zmieniać.
Na podobnej zasadzie działa ładowanie z alternatora akumulatora zabudowy LiFePO4 za pomocą przetwornicy DC/DC.
U Ciebie zamiast jednej prostej przetwornicy DC/DC będą dwie przetwornice połączone szeregowo (DC/AC i AC/DC) ...... dlatego piszę , że to konstrukcja karkołomna
Tak czy inaczej finalnie afekt ładowania akumulatora zabudowy energią z alternatora będzie ...... większe będą tylko straty energii na sprawności
Jeśli zarówno przetwornicę jak i ładowarkę już masz zainstalowane i jest to jedynie kwestia przełaczania obwodów to tak zostaw i zrób jak napisałeś. Jeśli jednak jest to dopiero kwestia zakupu i montazu , to idź w DC/DC
A takie jeszcze pytania, jaki masz ten aku w zabudowie i dlaczego nie ładujesz go wprost z altka ? |
|
|
|
 |
YAN
weteran

Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011 Piwa: 35/23 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2024-06-09, 11:59
|
|
|
| Mam taki układ od dawna aku zabudowy ładowane z alternatora wszystko z przodu pod siedzeniami. Założyłem teraz solary, regulator i bateria wszystko z tyłu. Zmieniłem lodówkę z trzech żródeł na 12v jest wszystko ok jestem po trzech tygodniach w północnej Skandynawii . Nie chcę ciągnąć kabla z altrernatora przez cały samochód ten układ mi się sprawdził mam zawsze zapasowy układ. Bateria z salaru na razie 120Ah żel dała radę na tym wyjeździe ale jestem przed zakupem 200Ah Lifepo4 a na dachu mam 340w. Moje pytanie jest natury czy tak można ładować jednocześnie bo myślę że taka konieczność nie zajdzie ale gdyby ? |
_________________ Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537 |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-06-09, 15:43
|
|
|
Joko prawdę pisze. Układ który proponujesz będzie działał tylko sprzętu dodatkowego sporo. Ale ….ja robię to samo gdy ładuje w sumie 3 akumulator przenośny do kajaka/. Na postoju korzystam z przetwornicy 2000/4000 która daje 230 v a potem te 230 v przerabiam przez ładowarkę 230/ na 12 v dedykowana do lifepo4.
Miałem zamiar bezpośrednio przelewać prąd z jednego akumulatora ale ….. problemem jest wielkość ogniw . W jednym 4x 200 Ah a w drugim 4x 100 Ah i różnice w prądach ładowania. |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|