Awaria Truma 2400 |
Autor |
Wiadomość |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2015-10-13, 13:33 Awaria Truma 2400
|
|
|
Witam
W czasie zlotu w Sromowcach, przestało mi działać ogrzewanie .
Mam założoną Trumę 2400
Pracuje na wolnych obrotach , grzeje / jednak często się wyłącza pomimo ustawienia na max /
Na drugim biegu i wysokich obrotach popracuje chwilę i się wyłącza .
Zapala się czerwona dioda i niestety, trzeba ją zrestartować, by zaczęła pracować ponownie .
Ktoś miał podobnie? Może ktoś wie, jak do tego podejść .
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
 |
Karas
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2015-10-13, 14:39
|
|
|
u mnie powodowały takie działanie
- słaby lub kończący się gaz
- miałem jeszcze nie przysłonięty komin, i coś wpadło do środka. |
_________________ Moja budowa... http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19441 |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
Krzysztof M
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2000
Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 28/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-10-13, 17:40
|
|
|
U mnie często się wyłączała, czego powodem jak się okazało był słabo naładowany akumulator zasilający to ustrojstwo. |
|
|
|
 |
nercedes
zaawansowany Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań
Dołączyła: 01 Lut 2009 Piwa: 5/2 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-10-13, 18:10
|
|
|
A nie dzieje się to po wymianie butli kuchenka będzie palić ale piec nie osiągnie temperatury ,jest słaba mieszanka za mało gazu do powietrza i się wyłącza daj butle do ciepłego na noc i spróbuj jeszcze raz może gaz nie umie odparować ??? |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2015-10-13, 18:50
|
|
|
Kumplowi dokładnie tak samo się działo jak stosował AmeriGas czy jakoś tak.... w reduktorze SecuMotion pojawiała się substancja oleista która hamowała przepływ gazu ( piecyk i lodówka działała bez zarzutu) trumie brakowało gazu i się wyłączał..... zmienił gaz, zmienił reduktor i wszystko działa poprawnie |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2015-10-14, 10:55
|
|
|
Hej
Nie mam butli tylko zbiornik LPG
Generalnie w LPG powinno być więcej propanu.
Jednak nie ważne, czy ze zbiornika czy z podłączonej butli / mam taka opcję /
Piec nie wykazuje chęci pracy
Wymiana reduktorów / próbowałem na 3 sztukach / też niczego nie daje.
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2015-10-14, 12:17
|
|
|
W E2400 jest jeden silnik który napędza równocześnie dmuchawę powietrza do kabiny jak i dmuchawę powietrza spalania. W starszych egzemplarzach stan tego silnika jest przyczyną kłopotów. Najczęściej ulega uszkodzeniu łożysko. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
brams
Kombatant

Twój sprzęt: DajLaika Kreos 5010
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Piwa: 172/171 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-10-14, 18:15
|
|
|
Czerwona lampka kontrolna „Zakłócenie“
W przypadku wystąpienia zakłócenia czerwona lampka kontrolna świeci nieprzerwanie.
Przyczyny to np. brak gazu, niedostatek powietrza do spalania, mocno zabrudzony wirnik wentylatora, defekt bezpiecznika itd.
Odblokowanie zakłócenia następuje każdorazowo przez wyłączenie i ponowne włączenie.
Otworzenie przełącznika okiennego i jego ponowne zamknięcie odpowiada wyłączeniu/włączeniu na elemencie obsługi (np. przy resetowaniu zakłócenia)!
Migotanie wskazuje na zbyt niskie lub za wysokie napięcie robocze dla ogrzewania
(w razie potrzeby naładować akumulator).
Oryginał tekstu:
http://www.serwistruma.co...kcja_Obsugi.pdf |
_________________ www.wesolepodroze.pl
 |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:06
|
|
|
Twoja maszyna w przekroju.
Zwróć uwagę na doloty powietrza a ponadto
1, bezpiecznik termiczny z reguły trwale wyłącza wszystko jeśli musi zadziałać.
2, iskrownik, może nie generować iskry z powodu słabego akumulatora lub baterii
3, czujnik obecności płomienia, coś w rodzaju termopary, okopcony, brudny, nadpalony - przekłamuje elektronikę. Może też być źle ustawiony na płomień, a także sam płomień może mieć nieprawidłowy kształt i też nie zadziała.
.
Ogrzewanie odpala Ci warunkowo, elektronika ignoruje brak sygnałów lub nieprawidłowości ale po chwili wszystkie czujniki są obserwowane przez elektronikę, jak jakiś odchył to następuje natychmiastowe odcięcie "silniki stop".
truma 2400.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 2811 raz(y) 34,56 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Mikesz
zaawansowany

Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Piwa: 16/68 Skąd: Warszawa Praga.poł
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:12
|
|
|
tolo61 napisał/a: | Ok sprawdzę luz na wirniku..
Łożyska można kupić bez problemu?
Myślę że wymiana nie będzie skomplikowana gdyby się okazało że jest luz...??? |
W silniku jeśli będą panewki ślizgowe to z obu stron wpuść kilka kropel oliwki.W moim przypadku takie panewki były. |
|
|
|
|
 |
Mikesz
zaawansowany

Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Piwa: 16/68 Skąd: Warszawa Praga.poł
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:18
|
|
|
Czujnikem obecności płomienia jest sam iskrownik. |
|
|
|
 |
|