| Klimatyzacja z przetwornicy w czasie jazdy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | krzlac   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 13 Paź 2011
 Piwa: 144/6
 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-19, 20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | McGali napisał/a: |  	  | Już po 10min życie wewnątrz kampera staje się znacznie chłodniejsze. | 
 
 A po następnych 10 min bez pracującej klimy temperatura wraca do wartości nieznośnej. Musiałby wychłodzić się skorupa budy i graty w środku a nie tylko powietrze wewnątrz. Na to jednak potrzeba znacznie więcej czasu.
 |  
				| _________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
 http://www.wilex.com.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Bronek   Kombatant
 
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 06 Cze 2013
 Piwa: 478/990
 Skąd: Ooo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-19, 21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | krzlac napisał/a: |  	  |  	  | McGali napisał/a: |  	  | Już po 10min życie wewnątrz kampera staje się znacznie chłodniejsze. | 
 
 A po następnych 10 min bez pracującej klimy temperatura wraca do wartości nieznośnej. Musiałby wychłodzić się skorupa budy i graty w środku a nie tylko powietrze wewnątrz. Na to jednak potrzeba znacznie więcej czasu.
 | 
 
 Jest uniwersalna opinia dotycząca jakiejkolwiek klimy w kamperze.
 
 Sprawa druga okna sufitowe.... Tego powinni zabronić.
 
 Kompromis cd. - cień i satelita  na kablu i stojaku oraz  solary mamy z głowy..
 
 Czy słońce i 40 st pod dachem?
 
 Z taką konstrukcją budy kamperowej,  tylko klima przemysłowa da radę i to nie będzie komfort a powiew zimna i chorób i śmierci
  ,  w nędzy bez pieniędzy,  robiąc pod siebie..   
 Kompromisu koniec.  Wielki kamper z agregatem itd... I jego wadami Czyli inny kompromis.
 
 Np. zamieszkać w Stanach
   |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | michal_olk   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 13 Mar 2015
 Piwa: 9/1
 Skąd: Gliwice / Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-20, 11:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | McGali napisał/a: |  	  |  	  | michal_olk napisał/a: |  	  | Jesteś na 100% pewien że to przegrzanie? Często jest to wynik spadku napięcia na przewodach do przetwornicy. | 
 
 Przetwornica po 8,9 minutach zaczyna "pipać" i po jakimś czasie się wyłącza. Jak ostygnie startuje. Przewody mam oryginalne.
 | 
 
 Ja bym sprawdził napięcie na zaciskach przetwornicy. Moim zdaniem oryginalne przewody są za cienkie. Tak duże obciążenie musi powodować duży spadek napięcia a co za tym idzie będzie pewnie rósł prąd co może powodować dalej przegrzanie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | toscaner   Kombatant
 vanlife na pełny etat www.toscaner.com
 
  
 Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
 Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 03 Lis 2013
 Piwa: 241/267
 Skąd: Honolulu, Prypeć
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-20, 14:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Volt 1500W/3000 ma dużo cieńsze kable niż mój chińczyk 1500W (i chodzi mi tu o przekrój miedzi, a nie izolację), poza tym ten mój Volt miał niedokręcone od środka zaciski i też robiły się gorące przy obciążaniu suszarką 1200W. Czyli ciut więcej niż Twoja klima. Sprawdź napięcie na aku  i na zaciskach, a najlepiej w środku przetwornicy na kablach. Swoją drogą tam pewnie płynie w okolicach 100A prąd, więc 100Ah to szału nie da, jeśli jeszcze nie jest nówka sztuka, full naładowana. 100Ah to on ma jako nowy dla rozładowywania prądem C/20 a nie C/1
   |  
				| _________________ Toscaner
 Blog: Toscaner.com
 Youtube: Toscaner Vanlife
 Budowa domka ze złomka
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Świstak   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Milka, Milka2
 Nazwa załogi: Świstaki
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Piwa: 483/100
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-24, 16:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kup wszystkie trzy, sprawdź która będzie poprawnie pracować a r=pozostałe dwie zwróć. Albo i wszystkie trzy.... |  
				| _________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
 
 
 Milka - może ją spotkacie?
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Bronek   Kombatant
 
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 06 Cze 2013
 Piwa: 478/990
 Skąd: Ooo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-25, 07:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie przetestowałem Dometic 2000 ( 1800 W / 6100 Btu/h pobór 2,8 A )   podławkową na przetwornicy Volt sinus 1500/3000 
 Kamper w cieniu,  akumulator stary 3 letni 134 Ah AGM. ... kiedyś
 
 Klima  bez problemu zastartowała na Volcie,  wentylatorki przetwornicy włączyły się po 20 sek,  kable orginalne zimne.
 Dodam klima startowała w trybie chłodzenia (ma cztery tryby :chłodzenie,  osuszanie,  wentylacja i automatyczny czyli w/w po kolei).  Załącza najpierw sam wentylator i po paru chwilach sprężarkę.  Poszło bez bólu
 Kabel klimatyzatora włączyłem tam gdzie mam ekspres do kawy czyli nie do przetwornicy bezpośrednio a poprzez automatyczny przełącznik sieć/przetwornica, przedłużacz,  gniazdka czyli 3 m ekstra kabla fi 1,0mm
 
 Nie katowałem akumulatora i po 5 minutach wyłączyłem.  Napięcie akumulatora na wyświetlaczu 12,4 v.
 SOC pokazywało 50%. Po 15u minutach przy ładowaniu solar 36v (wyświetlacz)  SOC95 %
 
 
 Mój Vot.... co nic nie oznacza  jest OK.  Dał radę przy maleńkiej klimie 380w i przy tej stacjonarnej. .
 
 Czyli gdybym chciał to mogę chyba spokojnie  podpiąć pod alternator?
 
 Dobrze,  że przypadek sprawił,  iż nabyłem tą anie 3000 z grzaniem.
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
	| Wyświetl szczegóły | 
   
	|  | 
      
         
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-26, 12:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i wpis Bronka zadecydował. Volt 1500/3000
 Stawiam by symetrię z Toscanerem roz.....ć (rozsymetryzować - żeby nie wulgarnie)
 .
 .
 No i jeszcze Daruś pytanie o dokładny model Twojej bo...
 Oglądając testy Kolegi Techtron na YT
 jedna z przetwornic na deklarowane 800W stałego obciążenia, osiągała aż 950W
 inna na deklarowane bodaj 1000W ciągłego, również lecz tylko 950W
 
 Zatem model modelowi nie równy i podobnie może być w przypadku 1500W przetwornic- stąd pytanie.
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Bronek   Kombatant
 
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 06 Cze 2013
 Piwa: 478/990
 Skąd: Ooo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-26, 13:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Firma Techtron zakup 16.03.2015. 
 Nie dostanę się do niej, bo ją.... z lekka zabudowałem.
     
 Bazgroły na instrukcji w rubryce Model: coś w rodzaju IPS-3000-S 12v
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-30, 22:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Blada! Wiadomo co. Przetwornica Volt Sinus 1500/3000 na nowym dobrze naładowanym akumulatorze ze wspomaganiem 25Amperowego prostownika nie ruszyła mojego klimatyzatora. Wentylatory owszem dmuchają, ale jak ma sprężarka wystartować, to napięcie na wyjściu spada z 230 do 81V i utrzymuje się na tym poziomie.
 Nie wyłącza się, nie startuje ponownie, po prostu tkwi w prądowej "agonii" a klima w tym czasie buczy.
 .
 Odkurzacz 550W działa, Kuchenka elektryczna 1000W działa, Co ciekawe, ta kuchenka + ten odkurzacz razem też działa!!!
 Głupia mała sprężareczka solo nie rusza.
 Nie mam pomysłu o co kaman, jestem wqurzony. Coś pokombinuję we łbie z kondensatorem i dławikiem ale na razie nie mam koncepcji.
 Odpuszczam sobie bo ruszam w świat i muszę się jakoś zorganizować.
 Pojedziemy bez klimy :P)
 
 
 
	
		| IMG_3805.JPG 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 33 raz(y) 127,73 KB |  
 
	
		| IMG_3806.JPG 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 27 raz(y) 123,93 KB |  
 
	
		| IMG_3807.JPG 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 23 raz(y) 127,71 KB |  
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | michal_olk   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 13 Mar 2015
 Piwa: 9/1
 Skąd: Gliwice / Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-30, 23:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak w tym czasie spada napięcie po stronie akumulatora? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | robba   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 17 Paź 2015
 Piwa: 95/195
 Skąd: Nicelea
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-30, 23:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | zmierz napięcie nie na zaciskach aku a na zaciskach przetwornicy.... (może masz na bezpieczniku za dużą rezystancję i przetwornica
 wyłącza się i włącza ze względu na przechodzenie poziomu napięcia
 wyłączenia. A to w efekcie końcowym może pokazywać na wyjściu 80V.
 poza tym powinieneś mieć min. 16mm2 a te na zdjęciach chyba tyle nie mają.
 To razem może powodować spadki. Postaw na jedną kartę i nie dawaj bezpiecznika
 i grube przewody. Ostatnia szansa na manie klimy....
   
 dławik sobie odpuść przy tych prądach (no chyba że Cię ta przetwornica tak wkurzyła...
  ) natomiast jakiś duży kondensator rzedu kilkuset miliFaradów lub Farada na wejściu
 przetwornicy zawsze mile widziany ...
   |  
				| _________________ .
 "człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
 .
 "Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
 .
 ***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-30, 23:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przewody miałem swoje, nie ufam chińskiej miedzi. Wykluczenie bezpiecznika nic nie zmieniło.
 Tu nie mam wątpliwości, skoro 1550W obciążenia rezystancyjnego (odkurzacz+kuchenka) śmigali razem bez jąkania.
 .
 W czasie wskazań 81V i buczenia silnika sprężarki klimy napięcie płynnie spadało na akumulatorze tak samo gdy na wyjściu było 230V obciążone odkurzaczem i kuchenką.
 .
 Zastanawia mnie jaka faktycznie jest konstrukcja silnika sprężarki w klimie, bo o konstrukcję tu chodzi. Buczy, bo nie ma przesunięcia fazowego więc nie startuje, stawiam na silnik indukcyjny bo na to wskazuje, tylko coś tu nie gra.
 Zagadką jest dlaczego?
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Bronek   Kombatant
 
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 06 Cze 2013
 Piwa: 478/990
 Skąd: Ooo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-07-01, 07:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | A odpal klimę na 230v z sieci i przełącz w trakcie pracy na 230 z przetwornicy. Ja mam automat przełączający i próbowałem to zrobić szło bez problemu.
 
 Tylko i tak jak pisałem było Ok też na samym akumulatorze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | michal_olk   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 13 Mar 2015
 Piwa: 9/1
 Skąd: Gliwice / Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-07-01, 07:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Coś mi tu nie gra. Przecież przetwornica ma zabezpieczenie przeciążeniowe. Powinna się wyłączyć, piszczeć itd. Zagadka;) 
 Myslę że to może oznaczać że problem jest po stronie 230V przetwornicy
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |