Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja z przetwornicy w czasie jazdy
Autor Wiadomość
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2016-06-19, 21:54   

McGali napisał/a:
Już po 10min życie wewnątrz kampera staje się znacznie chłodniejsze.


A po następnych 10 min bez pracującej klimy temperatura wraca do wartości nieznośnej. Musiałby wychłodzić się skorupa budy i graty w środku a nie tylko powietrze wewnątrz. Na to jednak potrzeba znacznie więcej czasu.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-06-19, 22:16   

krzlac napisał/a:
McGali napisał/a:
Już po 10min życie wewnątrz kampera staje się znacznie chłodniejsze.


A po następnych 10 min bez pracującej klimy temperatura wraca do wartości nieznośnej. Musiałby wychłodzić się skorupa budy i graty w środku a nie tylko powietrze wewnątrz. Na to jednak potrzeba znacznie więcej czasu.


Jest uniwersalna opinia dotycząca jakiejkolwiek klimy w kamperze.

Sprawa druga okna sufitowe.... Tego powinni zabronić.

Kompromis cd. - cień i satelita na kablu i stojaku oraz solary mamy z głowy..

Czy słońce i 40 st pod dachem?

Z taką konstrukcją budy kamperowej, tylko klima przemysłowa da radę i to nie będzie komfort a powiew zimna i chorób i śmierci :evil: , w nędzy bez pieniędzy, robiąc pod siebie.. :mrgreen:

Kompromisu koniec. Wielki kamper z agregatem itd... I jego wadami Czyli inny kompromis.

Np. zamieszkać w Stanach :?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michal_olk 
zaawansowany


Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Mar 2015
Piwa: 9/1
Skąd: Gliwice / Warszawa
Wysłany: 2016-06-20, 12:01   

McGali napisał/a:
michal_olk napisał/a:
Jesteś na 100% pewien że to przegrzanie? Często jest to wynik spadku napięcia na przewodach do przetwornicy.


Przetwornica po 8,9 minutach zaczyna "pipać" i po jakimś czasie się wyłącza. Jak ostygnie startuje. Przewody mam oryginalne.


Ja bym sprawdził napięcie na zaciskach przetwornicy. Moim zdaniem oryginalne przewody są za cienkie. Tak duże obciążenie musi powodować duży spadek napięcia a co za tym idzie będzie pewnie rósł prąd co może powodować dalej przegrzanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-06-20, 15:15   

Volt 1500W/3000 ma dużo cieńsze kable niż mój chińczyk 1500W (i chodzi mi tu o przekrój miedzi, a nie izolację), poza tym ten mój Volt miał niedokręcone od środka zaciski i też robiły się gorące przy obciążaniu suszarką 1200W. Czyli ciut więcej niż Twoja klima. Sprawdź napięcie na aku i na zaciskach, a najlepiej w środku przetwornicy na kablach.
Swoją drogą tam pewnie płynie w okolicach 100A prąd, więc 100Ah to szału nie da, jeśli jeszcze nie jest nówka sztuka, full naładowana. 100Ah to on ma jako nowy dla rozładowywania prądem C/20 a nie C/1 :spoko
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-24, 12:26   

No dobra chłopaki.
Czas podjąć decyzję.
Dodam że potrzebuję napędzić klimę o poborze mocy około 800W w rozruchu.
Którą kupić:

1. http://allegro.pl/przetwo...5980320668.html

2. http://allegro.pl/przetwo...5627583086.html

3. http://allegro.pl/przetwo...5988125451.html

Jeśli żadna z nich to dlaczego?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 471/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-06-24, 17:21   

Kup wszystkie trzy, sprawdź która będzie poprawnie pracować a r=pozostałe dwie zwróć. Albo i wszystkie trzy....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-06-25, 08:54   

Właśnie przetestowałem Dometic 2000 ( 1800 W / 6100 Btu/h pobór 2,8 A ) podławkową na przetwornicy Volt sinus 1500/3000

Kamper w cieniu, akumulator stary 3 letni 134 Ah AGM. ... kiedyś

Klima bez problemu zastartowała na Volcie, wentylatorki przetwornicy włączyły się po 20 sek, kable orginalne zimne.
Dodam klima startowała w trybie chłodzenia (ma cztery tryby :chłodzenie, osuszanie, wentylacja i automatyczny czyli w/w po kolei). Załącza najpierw sam wentylator i po paru chwilach sprężarkę. Poszło bez bólu
Kabel klimatyzatora włączyłem tam gdzie mam ekspres do kawy czyli nie do przetwornicy bezpośrednio a poprzez automatyczny przełącznik sieć/przetwornica, przedłużacz, gniazdka czyli 3 m ekstra kabla fi 1,0mm

Nie katowałem akumulatora i po 5 minutach wyłączyłem. Napięcie akumulatora na wyświetlaczu 12,4 v.
SOC pokazywało 50%. Po 15u minutach przy ładowaniu solar 36v (wyświetlacz) SOC95 %


Mój Vot.... co nic nie oznacza jest OK. Dał radę przy maleńkiej klimie 380w i przy tej stacjonarnej. .

Czyli gdybym chciał to mogę chyba spokojnie podpiąć pod alternator?

Dobrze, że przypadek sprawił, iż nabyłem tą anie 3000 z grzaniem.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-26, 13:12   

No i wpis Bronka zadecydował.
Volt 1500/3000
Stawiam by symetrię z Toscanerem roz.....ć (rozsymetryzować - żeby nie wulgarnie)
.
.
No i jeszcze Daruś pytanie o dokładny model Twojej bo...
Oglądając testy Kolegi Techtron na YT
jedna z przetwornic na deklarowane 800W stałego obciążenia, osiągała aż 950W
inna na deklarowane bodaj 1000W ciągłego, również lecz tylko 950W

Zatem model modelowi nie równy i podobnie może być w przypadku 1500W przetwornic- stąd pytanie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-06-26, 14:49   

Firma Techtron zakup 16.03.2015.

Nie dostanę się do niej, bo ją.... z lekka zabudowałem. :( :oops:

Bazgroły na instrukcji w rubryce Model: coś w rodzaju IPS-3000-S 12v
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-30, 23:56   

Blada! Wiadomo co.
Przetwornica Volt Sinus 1500/3000 na nowym dobrze naładowanym akumulatorze ze wspomaganiem 25Amperowego prostownika nie ruszyła mojego klimatyzatora. Wentylatory owszem dmuchają, ale jak ma sprężarka wystartować, to napięcie na wyjściu spada z 230 do 81V i utrzymuje się na tym poziomie.
Nie wyłącza się, nie startuje ponownie, po prostu tkwi w prądowej "agonii" a klima w tym czasie buczy.
.
Odkurzacz 550W działa, Kuchenka elektryczna 1000W działa, Co ciekawe, ta kuchenka + ten odkurzacz razem też działa!!!
Głupia mała sprężareczka solo nie rusza.
Nie mam pomysłu o co kaman, jestem wqurzony. Coś pokombinuję we łbie z kondensatorem i dławikiem ale na razie nie mam koncepcji.
Odpuszczam sobie bo ruszam w świat i muszę się jakoś zorganizować.
Pojedziemy bez klimy :P)

IMG_3805.JPG
Plik ściągnięto 29 raz(y) 127,73 KB

IMG_3806.JPG
Plik ściągnięto 24 raz(y) 123,93 KB

IMG_3807.JPG
Plik ściągnięto 21 raz(y) 127,71 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michal_olk 
zaawansowany


Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Mar 2015
Piwa: 9/1
Skąd: Gliwice / Warszawa
Wysłany: 2016-07-01, 00:22   

A jak w tym czasie spada napięcie po stronie akumulatora?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 94/193
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2016-07-01, 00:32   

zmierz napięcie nie na zaciskach aku a na zaciskach przetwornicy....
(może masz na bezpieczniku za dużą rezystancję i przetwornica
wyłącza się i włącza ze względu na przechodzenie poziomu napięcia
wyłączenia. A to w efekcie końcowym może pokazywać na wyjściu 80V.
poza tym powinieneś mieć min. 16mm2 a te na zdjęciach chyba tyle nie mają.
To razem może powodować spadki. Postaw na jedną kartę i nie dawaj bezpiecznika
i grube przewody. Ostatnia szansa na manie klimy.... ;)

dławik sobie odpuść przy tych prądach (no chyba że Cię ta przetwornica tak wkurzyła... :box )
natomiast jakiś duży kondensator rzedu kilkuset miliFaradów lub Farada na wejściu
przetwornicy zawsze mile widziany ... :)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-07-01, 00:55   

Przewody miałem swoje, nie ufam chińskiej miedzi.
Wykluczenie bezpiecznika nic nie zmieniło.
Tu nie mam wątpliwości, skoro 1550W obciążenia rezystancyjnego (odkurzacz+kuchenka) śmigali razem bez jąkania.
.
W czasie wskazań 81V i buczenia silnika sprężarki klimy napięcie płynnie spadało na akumulatorze tak samo gdy na wyjściu było 230V obciążone odkurzaczem i kuchenką.
.
Zastanawia mnie jaka faktycznie jest konstrukcja silnika sprężarki w klimie, bo o konstrukcję tu chodzi. Buczy, bo nie ma przesunięcia fazowego więc nie startuje, stawiam na silnik indukcyjny bo na to wskazuje, tylko coś tu nie gra.
Zagadką jest dlaczego?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-07-01, 08:17   

A odpal klimę na 230v z sieci i przełącz w trakcie pracy na 230 z przetwornicy.
Ja mam automat przełączający i próbowałem to zrobić szło bez problemu.

Tylko i tak jak pisałem było Ok też na samym akumulatorze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michal_olk 
zaawansowany


Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Mar 2015
Piwa: 9/1
Skąd: Gliwice / Warszawa
Wysłany: 2016-07-01, 08:44   

Coś mi tu nie gra. Przecież przetwornica ma zabezpieczenie przeciążeniowe. Powinna się wyłączyć, piszczeć itd. Zagadka;)

Myslę że to może oznaczać że problem jest po stronie 230V przetwornicy
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***