Podłączenie radia, wcale nie takie proste! |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-10-06, 21:32 Podłączenie radia, wcale nie takie proste!
|
|
|
Vitaycie.
Zdobyłem oryginalne radio na wysoki połysk, które teoretycznie powinno działać.
Niestety pojawia się komunikat Code Error. Jest to spowodowane brakiem komunikacji po szynie CAN.
Durne inżynierki z Dethleffsa wymyślili sobie że będą wstawiali obce radia a monitor będzie zasilany z wiązki która idzie do radia w postaci kostek ISO.
Niby banalne, ale w moich kostkach ISO nie ma wpiętych kabli od CAN, za to są 2 kable odcięte.
Jeden z nich (na foto niebiesko-żółty, bądź niebiesko seledynowy) zasila monitor po włączeniu stacyjki i pojawia się na nim wskazane napięcie.
Drugi był specjalistycznie zawinięty w wiązkę i fabrycznie ładnie zaizolowany (czerwono-żółty), ujawnił się jak rozprułem 10cm wiązki. Ponadto zmostkowali dwa czerwone żeby obce radio* mogło grać bez włączonej stacyjki - niby racja i tak to wyszło z fabryki!!!
.
Szperam w tym durnym internecie, jakie kolory kabli i skąd przychodzą do wtyczki w piny oznaczone Can A i Can B lub tylko A lub tylko B.
Znalazłem tylko jedno zdjęcie wtyczek od tyłu gdzie ten cienki niebiesko żółty jest w pinie A , lecz pewności nie mam.
(Być może na foto Can A i B są zamienione opisem miejscami - to nie ważne.)
.
Czego oczekuję: Zobaczyć jakie kabelki/kolory są u Was, a w pustych u mnie punktach Can A, Can B
Może ktoś wyjmie swoje radio z Ducato po roku 2011 i pstryknie foto wtyczek od tyłu z kablami a może ma ktoś rozpiskę?
.
.
.
* W moim przypadku Pioneer, ale wstawiali też Sony, reszta konfiguracji identyczna.
IMG_4912.JPG
|
|
Plik ściągnięto 144 raz(y) 185,69 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
Ostatnio zmieniony przez Socale 2018-01-20, 11:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-10-06, 22:07
|
|
|
Socale napisał/a: | które teoretycznie powinno działać.
Niestety pojawia się komunikat Code Error. Jest to spowodowane brakiem komunikacji po szynie CAN. | Nie wiem jak w twoim przypadku , ale często nowsze fabryczne radia są przypisane do auta (nr. win)
i po włączeniu komunikuje się ze sterownikiem sprawdzając czy jest taki sam jak zapisany w pamięci radia .
Pozostaje wyłączyć sprawdzanie , lub podłączyć can i z ^parować^ z autem. |
|
|
|
|
McGali
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2017-10-06, 22:18 Re: Podłączenie radia, wcale nie takie proste!
|
|
|
Możliwości jest kilka:
-zostawić radio włączone i po jakimś czasie pojawi się code -> wpisać pin jak znasz
-Jakimś kalkulatorem uzyskać pin
-spreparować eprom |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-10-06, 22:22
|
|
|
Nie doczytałeś dokładnie
Nie ma łączności Can i tylko w tym problem. Brak kabelka we wtyczce, są kabelki luzem. Gdzie, który, jaki - i radio zadziała. Mam kod, radio legal. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
McGali
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2017-10-06, 22:49
|
|
|
Socale napisał/a: | Nie doczytałeś dokładnie
Nie ma łączności Can i tylko w tym problem. Brak kabelka we wtyczce, są kabelki luzem. Gdzie, który, jaki - i radio zadziała. Mam kod, radio legal. |
Czy w konfiguracje body wklepałeś radio? Can będzie ten sam co w gnieździe obd2. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-10-06, 23:25
|
|
|
Radzisz tak, jakby Can było. Nie ma Can. Fizole bezmózgi w Dethleffsie wycieli to co chcę odtworzyć.
Spójrz na foto, moje autentyczne, rysunkowa wersja problemu: brak kabli we wtyczce w punktach CanA i B + 2 kable luzem. Gdzie który wpiąć? - tu mam problem. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
McGali
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2017-10-06, 23:41
|
|
|
Socale napisał/a: | Radzisz tak, jakby Can było. Nie ma Can. Fizole bezmózgi w Dethleffsie wycieli to co chcę odtworzyć.
Spójrz na foto, moje autentyczne, rysunkowa wersja problemu: brak kabli we wtyczce w punktach CanA i B + 2 kable luzem. Gdzie który wpiąć? - tu mam problem. |
Ja bym przy zdjętej klemie przedzwonił te dwa kable z gniazdem OBD2. Rozpiskę pinów OBD2 pewnie masz. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-10-06, 23:47
|
|
|
Socale napisał/a: | Radzisz tak, jakby Can było. Nie ma Can |
Masz wolne cięte kabelki to sprawdzasz który jest który w punktach CanA i B (jakiś multimetr)
McGali napisał/a: | Can będzie ten sam co w gnieździe obd2 |
A rozpiskę pinologi gniazda radia jak również gniazda obd (piny can h - L ) znajdziesz w necie .
Nie masz can a-b tylko : CAN High i CAN Low .Wszystkie moduły i obd są połączone dwoma kablami . |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-10-06, 23:56
|
|
|
amples napisał/a: |
Masz wolne cięte kabelki to sprawdzasz który jest który w punktach CanA i B (jakiś multimetr) |
W jaki sposób?
amples napisał/a: |
Nie masz can a-b
... |
Mam. (foto)
Nie ważne, problem w tym który kabelek jest który i gdzie na być we wtyczce.
can.jpg
|
|
Plik ściągnięto 96 raz(y) 91,4 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-10-07, 00:30
|
|
|
Socale napisał/a: | W jaki sposób? |
Przedzwaniasz: cięty kabelek i który pin w obd .
Twój z pierwszego zdjęcia bo na naklejce masz na odwrót can a to CAN High (6 w obd) a can b to CAN Low (14w obd)
rozpiska.jpg
|
|
Plik ściągnięto 292 raz(y) 98,13 KB |
|
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-10-07, 09:12
|
|
|
Hm... no tak. Na skróty się nie da, wychodzi najwyraźniej że będę musiał pociągnąć nowe kable z OBD do radia. Te które wiszą poza wtyczką, pewno roli magistrali nie pełniły.
Dzięki chłopaki za chęci, na zdrowie napijcie się
.
.
.
Kolejna zagadka-absurd.
Zerknijcie na foto z opisem pinów.
Trzecia wtyczka, szersza, biała, posiada wpięte 3 kabelki. Są one w punktach NC, masa oraz NC
Pytanie: Co inżynierek miał na myśli puszczając kable w puste piny?
Wieczorem zapodam real foto tego absurdu.
can.jpg
|
|
Plik ściągnięto 86 raz(y) 88,6 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-10-07, 09:48
|
|
|
Socale napisał/a: | Kolejna zagadka-absurd. |
A może to jakieś sterowanie masą - Wyjście na urządzenie załączane masą lub wejście z czujnika masy (jak np. zapalanie lampki przy otwarciu drzwi...).
Nie wiem. Gdybam....
Aczkolwiek, ja w starym Blaupunkcie miałem tam chyba wejście mikrofonu jednakże to zupełnie inne radyjko.... |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-10-07, 11:43
|
|
|
Socale napisał/a: | Co inżynierek miał na myśli puszczając kable w puste piny? |
Tam możesz mieć kabelki do sterowania radiem w-przy kierownicy .
A może podaj dokładnie model-symbol tego radia . |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-10-07, 12:50
|
|
|
Tak może być, ale te kabelki dochodzą do "No Connect"
Mało tego, nie mam sterowania z kierownicy.
Radio to Delphi F250FL
https://www.google.pl/sea...32UdcozwwPyPGM: |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-10-07, 13:03
|
|
|
Socale napisał/a: | Co inżynierek miał na myśli puszczając kable w puste piny? | Wiązki do samochodaów produkowane są w kilku (2-3 wersjach) natomiast wersji wyposażenia jest nawet kilkanaście stąd wiszące wtyczki czy niepodłączone do niczego piny we wtyczkach. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
|
|