| Podłączenie radia, wcale nie takie proste! | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 20:32   Podłączenie radia, wcale nie takie proste! |   
 |  
               | 
 |  
               | Vitaycie. Zdobyłem oryginalne radio na wysoki połysk, które teoretycznie powinno działać.
 Niestety pojawia się komunikat Code Error. Jest to spowodowane brakiem komunikacji po szynie CAN.
 Durne inżynierki z Dethleffsa wymyślili sobie że będą wstawiali obce radia a monitor będzie zasilany z wiązki która idzie do radia w postaci kostek ISO.
 Niby banalne, ale w moich kostkach ISO nie ma wpiętych kabli od CAN, za to są 2 kable odcięte.
 Jeden z nich (na foto niebiesko-żółty, bądź niebiesko seledynowy) zasila monitor po włączeniu stacyjki i pojawia się na nim wskazane napięcie.
 Drugi był specjalistycznie zawinięty w wiązkę i fabrycznie ładnie zaizolowany (czerwono-żółty), ujawnił się jak rozprułem 10cm wiązki. Ponadto zmostkowali dwa czerwone żeby obce radio* mogło grać bez włączonej stacyjki - niby racja i tak to wyszło z fabryki!!!
   .
 Szperam w tym durnym internecie, jakie kolory kabli i skąd przychodzą do wtyczki w piny oznaczone Can A i Can B lub tylko A lub tylko B.
 Znalazłem tylko jedno zdjęcie wtyczek od tyłu gdzie ten cienki niebiesko żółty jest w pinie A , lecz pewności nie mam.
 (Być może na foto Can A i B są zamienione opisem miejscami - to nie ważne.)
 .
 Czego oczekuję: Zobaczyć jakie kabelki/kolory są u Was, a w pustych u mnie punktach Can A, Can B
 Może ktoś wyjmie swoje radio z Ducato po roku 2011 i pstryknie foto wtyczek od tyłu z kablami a może ma ktoś rozpiskę?
 .
 .
 .
 * W moim przypadku Pioneer, ale wstawiali też Sony, reszta konfiguracji identyczna.
 
 
 
	
		| IMG_4912.JPG 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 157 raz(y) 185,69 KB |  
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Socale 2018-01-20, 11:03, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | amples   Kombatant
 
 Twój sprzęt: Master III
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 28 Lut 2013
 Piwa: 129/18
 Skąd: UE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem jak w twoim przypadku , ale często nowsze fabryczne radia są przypisane do auta (nr. win) 	  | Socale napisał/a: |  	  | które teoretycznie powinno działać. Niestety pojawia się komunikat Code Error. Jest to spowodowane brakiem komunikacji po szynie CAN.
 | 
 i po włączeniu komunikuje się ze sterownikiem sprawdzając czy jest taki sam jak zapisany w pamięci radia .
 Pozostaje  wyłączyć  sprawdzanie ,  lub podłączyć can i z ^parować^  z autem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | McGali   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
 Nazwa załogi: GaliTeam
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 26 Lip 2009
 Piwa: 17/9
 Skąd: EZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 21:18   Re: Podłączenie radia, wcale nie takie proste! |   
 |  
               | 
 |  
               | Możliwości jest kilka: -zostawić radio włączone i po jakimś czasie pojawi się code -> wpisać pin jak znasz
 -Jakimś kalkulatorem uzyskać pin
 -spreparować eprom
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie doczytałeś dokładnie   Nie ma łączności Can i tylko w tym problem. Brak kabelka we wtyczce, są kabelki luzem. Gdzie, który, jaki -  i radio zadziała. Mam kod, radio legal.
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | McGali   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
 Nazwa załogi: GaliTeam
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 26 Lip 2009
 Piwa: 17/9
 Skąd: EZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Socale napisał/a: |  	  | Nie doczytałeś dokładnie   Nie ma łączności Can i tylko w tym problem. Brak kabelka we wtyczce, są kabelki luzem. Gdzie, który, jaki -  i radio zadziała. Mam kod, radio legal.
 | 
 Czy w konfiguracje body wklepałeś radio? Can będzie ten sam co w gnieździe obd2.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 22:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Radzisz tak, jakby Can było. Nie ma Can. Fizole bezmózgi w Dethleffsie wycieli to co chcę odtworzyć. Spójrz na foto, moje autentyczne, rysunkowa wersja problemu: brak kabli we wtyczce w punktach CanA i B + 2 kable luzem. Gdzie który wpiąć? - tu mam problem.
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | McGali   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
 Nazwa załogi: GaliTeam
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 26 Lip 2009
 Piwa: 17/9
 Skąd: EZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 22:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Socale napisał/a: |  	  | Radzisz tak, jakby Can było. Nie ma Can. Fizole bezmózgi w Dethleffsie wycieli to co chcę odtworzyć. Spójrz na foto, moje autentyczne, rysunkowa wersja problemu: brak kabli we wtyczce w punktach CanA i B + 2 kable luzem. Gdzie który wpiąć? - tu mam problem.
 | 
 
 Ja bym przy zdjętej klemie przedzwonił te dwa kable z gniazdem OBD2. Rozpiskę pinów OBD2 pewnie masz.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
	| Wyświetl szczegóły | 
   
	|  | 
      
         
      | amples   Kombatant
 
 Twój sprzęt: Master III
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 28 Lut 2013
 Piwa: 129/18
 Skąd: UE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Socale napisał/a: |  	  | Radzisz tak, jakby Can było. Nie ma Can | 
 Masz wolne cięte kabelki to sprawdzasz który jest który w punktach CanA i B (jakiś multimetr)
 
  	  | McGali napisał/a: |  	  | Can będzie ten sam co w gnieździe obd2 | 
 A rozpiskę pinologi gniazda radia jak również gniazda obd  (piny can h - L ) znajdziesz w necie  .
 Nie masz can a-b tylko : CAN High i CAN Low .Wszystkie moduły i obd  są połączone dwoma kablami .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 22:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | amples napisał/a: |  	  | Masz wolne cięte kabelki to sprawdzasz który jest który w punktach CanA i B (jakiś multimetr)
 | 
 W jaki sposób?
 
  	  | amples napisał/a: |  	  | Nie masz can a-b
 ...
 | 
 Mam.
  (foto) Nie ważne, problem w tym który kabelek jest który i gdzie na być we wtyczce.
 
 
 
	
		| can.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 104 raz(y) 91,4 KB |  
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | amples   Kombatant
 
 Twój sprzęt: Master III
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 28 Lut 2013
 Piwa: 129/18
 Skąd: UE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-06, 23:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Socale napisał/a: |  	  | W jaki sposób? | 
 Przedzwaniasz: cięty kabelek i który pin w obd .
 Twój z pierwszego zdjęcia bo na naklejce masz na odwrót  can a to CAN High (6 w obd) a can b to CAN Low (14w obd)
 
 
 
	
		| rozpiska.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 335 raz(y) 98,13 KB |  
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
	| Wyświetl szczegóły | 
   
	|  | 
      
         
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-07, 08:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hm... no tak. Na skróty się nie da, wychodzi najwyraźniej że będę musiał pociągnąć nowe kable z OBD do radia. Te które wiszą poza wtyczką, pewno roli magistrali nie pełniły. Dzięki chłopaki za chęci, na zdrowie napijcie się
   .
 .
 .
 Kolejna zagadka-absurd.
 Zerknijcie na foto z opisem pinów.
 Trzecia wtyczka, szersza, biała, posiada wpięte 3 kabelki. Są one w punktach NC, masa oraz NC
 Pytanie: Co inżynierek miał na myśli puszczając kable w puste piny?
 Wieczorem zapodam real foto tego absurdu.
 
 
 
	
		| can.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 93 raz(y) 88,6 KB |  
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Roberto   weteran
 
  
 Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
 Nazwa załogi: techserwis
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 25 Lip 2013
 Piwa: 69/30
 Skąd: Elbląg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-07, 08:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Socale napisał/a: |  	  | Kolejna zagadka-absurd. | 
 
 A może to jakieś sterowanie masą
  - Wyjście na urządzenie załączane masą lub wejście z czujnika masy (jak np. zapalanie lampki przy otwarciu drzwi...). Nie wiem. Gdybam....
   
 Aczkolwiek, ja w starym Blaupunkcie miałem tam chyba wejście mikrofonu
  jednakże to zupełnie inne radyjko.... |  
				| _________________ pozdrawiam
 Robert
 
 PS.
 Używajcie polskich znaków !!  Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
   
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | amples   Kombatant
 
 Twój sprzęt: Master III
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 28 Lut 2013
 Piwa: 129/18
 Skąd: UE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-07, 10:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Socale napisał/a: |  	  | Co inżynierek miał na myśli puszczając kable w puste piny? | 
 Tam możesz mieć kabelki do sterowania radiem w-przy kierownicy .
 A może podaj dokładnie model-symbol tego radia .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-07, 11:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak może być, ale te kabelki dochodzą do "No Connect"   Mało tego, nie mam sterowania z kierownicy.
 Radio to Delphi F250FL
 https://www.google.pl/sea...32UdcozwwPyPGM:
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | mrsulki   weteran
 w średnim wieku
 
  
 Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
 Nazwa załogi: SULAKI
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 06 Gru 2007
 Piwa: 44/22
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-07, 12:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiązki do samochodaów produkowane są w kilku (2-3 wersjach) natomiast wersji wyposażenia jest nawet kilkanaście stąd wiszące wtyczki czy niepodłączone do niczego piny we wtyczkach. 	  | Socale napisał/a: |  	  | Co inżynierek miał na myśli puszczając kable w puste piny? | 
 |  
				| _________________ Radek
 Ignavis semper feriae sunt...
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |