toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2020-02-13, 17:49
No i jest pierwszy upgrade, czyli wstępna forma nawigacji po temacie, coby było łatwiej. Oczywiście poniższa treść jest również w poście pierwszym, na pierwszej stronie, więc nie trzeba aż tu dotrzeć z czytaniem, aby łatwiej coś odnaleźć.
Z czasem będę dorzucał kolejne pozycje spisu treści w temacie + linki uzupełniające z poradnika ABC budowy całorocznego kampera, który również powstaje w swoim tempie
--------------------- Nawigacja po temacie "Budowa Domka ze Złomka" ---------------------
1. Złomek Domek czyli Złomek Pierwszy, w ostatecznej nazwie "Unique One" - zakres od 1 kart do około karty numer 65. Link do pocątku:
https://www.camperteam.pl...p=408435#408435
3. trzeci Złomek, to Sprinter, nad którym pracowałem ostatnie 6-7 tygodni, ale jeszcze nie miałem czasu nic o nim wrzucić. Jest cała sesja zdjęciowa z ponad 1000 fotek oraz kilkadziesiąt filmów. Był to kamper klienta, który został rozebrany niemal do gołej blachy i odtworzony na nowo. Dołożona izolacja, wywalone szafki Ikea, a na to miejsce z lekkich materiałów, wywalony fotel 2 rzędu o wadze ponad 70kg, na to lekka sofa. Przebudowana niemal kompletnie instalacja wodna oraz elektryczna. Więcej informacji i krótka relacja może wkrótce.
Karty pomiędzy mniej więcej 65 a 238, to cała masa rozmów na tematy związane z budową, na które nie było czasu albo miejsca podczas budowy (czyli w zakresie 1-65), również rozmowy związane z późniejszą eksploatacją w kolejnych latach, a także cała masa ulepszeń i upgradów kampera, jak powiększenie elektrowni, zapasów wody, ulepszenie zawieszenia, cała masa dodatków jak piekarnik, agregat, rowery i inne bajery
Będzie jeszcze mały spis streści odwołujący się do konkretnych części budowy, ale to za jakiś czas.
Robert jestem pełen podziwu ze zdecydowałeś się kupić starego Sprintera . Ja sam miałem dwa sprintery z 2003 r , z 2005 r , jednego V Classe i dwa osobowe w rocznikach od 2002 do 2007 wszystkie rdzewiały .
Tez spędziłem setki godzin żeby doprowadzić te samochody do stanu użytkowania . Robilem to dlatego ze miały dobre silniki i szkoda było ich nie reaktywować . Z perspektywy czasu i doświadczenia uważam ze to stracony czas . Dlatego jeszcze raz wielki szacun dla ciebie . i życzę cierpliwości i czasu który musisz poświecić na przygotowanie karoserii . Dobrze ze teraz jest dostępna bardzo dobra chemia co trochę ułatwi tobie prace .
Bede kibicował budowę powstawanie następnego "złomka"
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2020-03-08, 11:32
Statystyczne masz rację, ale poza tym co na zewnątrz, Mesio trzyma się nieźle. Powiem tak, chciałbym w takim stanie kupić bazę do Z1 czy Z2. Z1 przecież był cały lakierowany od nowa, Z2 nie, ale też musiałem przy nim sporo czasu poświęcić, a i lakierowanie również planowałem. Zobaczymy. Niestety Citroeny również rdzewieją i niemal każdy w takich rocznikach już przy nich musiał robić czy to podłużnice czy inne naprawy w dolnej części.
W Sprinterze na szczęście tylko to co sam spokojnie ogarnę. Nie muszę wymieniać podłużnic, robić spodu czy innych prac. Z lakierowaniem nie mam problemu i zamierzam zrobić tak dobrze, jak Z1, gdzie po nawet 5 latach praktycznie nie było powrotu korozji.
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2020-05-10, 20:18
Jak się człowiek dobrze bawi, to zapomina o forach i blogach.
Budowa Mesia do przodu, pomimo ogólno-światowego ogłupienia i problemów z dostępem do materiałów. Można sobie normalnie komunę przypomnieć.
Na szczęście, wiele materiałów do budowy zgromadziłem w grudniu i styczniu jeszcze w UK i z Polski. Planowałem rozpocząć budowę w marcu w Hiszpanii, ale troszkę się przeciągnęło z uwagi na prace przy blacharce, a te wymagały pogody. Relacja wkrótce. Jest rewelacyjnie. Dinitrol sprawdził się super.
Z braku Raptora prace zewnętrzne zawiesiłem i zająłem się wnętrzem oraz elektrownią.
Ale zanim dowiecie się co już zrobiłem, opiszę odrobinę aktualnie powstający projekt ToscaVan Panther.
Jest to najdłuższa wersja w tym roczniku. Czyli porównując z aktualnie zamieszkiwanym Relay'em ponad metr dłuższa baza, a tym samym ponad metr dłuższa paka.
Jest to wersja UK, więć kierownica z prawej i odsuwane drzwi po lewej.
Fotele przednie będą obracane. Na razie nie ma i nie ma gdzie kupić
Z przodu stolik i drugi rząd na 90% bez pasów, bo mam to gdzieś. Mi nie potrzebne.
Z tyłu kuchnia, ok. 150cm długi blat, łazienka ze sprawdzoną już w Freedom Van szafą slide, czyli kibloszfą. Jednak z małą modyfikacją, jako, że dłuższa baza, mogę sobie pozwolić na szafę od podłogi aż po sufit. W Z2 szafa ślizga się powyżej ławki-sofy-kanapy przedniej.
Lodówka oczywiście kompresorowa 230V z osobnym zamrażalnikiem. Nie wyobrażam sobie teraz już nie mieć sporego, porządnego zamrażalnika.
Czekałem na 12V kilka miesięcy ale się nie doczekałem.
Woda czysta - 2 zbiorniki, zewnętrzny 180 litrów, wewnętrzny 75l. Razem 255l.
Szara jeszcze nie wiem. Min. 50l bo tyle mam, może jeszcze dokupię. Układ ciśnieniowy. Oczywiście filtrowanie wody zdatnej do picia, jak we wszystkich poprzednich 3 projektach.
W kamperze są już zamontowane 3 okna boczne oraz jedno dachowe plus 2 grzybki wentylacyjne, jeden dla kuchni, drugi łazienki. Grzybki są pod panelami, aby nie tracić powierzchni dachu i upchać ich najwięcej jak to możliwe.
Panele razem 1250W. Akumulatory LiFePo4 docelowo 300Ah - 400Ah w planie wspólne z elektrycznymi rowerami (na razie mam 200Ah), przetwornica 3kW mocy ciągłej.
Elektrownia będzie zasilała całą instalację przez cały rok z zimą włącznie. A latem dodatkowo klimatyzację Fral. Pobór prądu przez klimatyzację ok. 38A, szacowany realny prąd z paneli wiosna-lato do 60-70A, więc niemal 2x więcej niż potrzebny dla klimy. Czyli klima będzie mogła pracować praktycznie od rana do wieczora non stop, gdyby była taka potrzeba. Testy już niedługo. Lato idzie
Łóżko z tyłu o wymiarach 205cm x 150 cm. Dzielone jak w Z2, czyli niestałe. Ze stałym byłoby łatwiej, ale balkon jest tak zaj.b.istym bajerem, że w Z4 też musi być
Bo co to za kamper bez balkonu?
Izolacją miała być piana plus alufoxocoś, ale niestety lipa j.w. z materiałami, więc powtarzam sprawdzony temat, czyli wełna w stretch/worki. Na to alufox. Miejscami gdzie wełny jest dużo, czyli 50-80mm, tylko aluminiowa paroizolacja. Dla oszczędności
Nie bawię się w góry i doliny jak w Z1, bo baza większa. Tam dzięki pier...eniu się z górami i dolinami zyskałem ok. 0,25 m3 i to było sporo jak na małą bazę. Tu dzięki ok 1,2m dłuższej bazie mam ok. 3,5m3 więcej, więc szkoda tracić czas i energię dla 0,25m3
Jeszcze wrócę do łazienki. Łazienka, prysznic, brodzik, i jak wspomniałem wielka kibloszafa slide. Kibelek... No tu jeszcze nie ma decyzji na 100%.
Mam dwa. Thetford chemiczny, który idealnie mi pasuje układem do mojego projektu i drugi, który kupiłem 3 miesiące temu - kompostujący Separett Villa z serii 9000. Problem w tym, że jest on ogromny. Plan był taki, żeby mieć kompostujący, ale różnica jest taka, że z kompostującym potrzebuję zabrać aż o ok. 40 cm więcej dla łazienki.
Na tym etapie jeszcze decyzja nie zapadła. Ostatecznie sprzedam kompostujący
Ściany będzie sklejka lekka 3mm.
Sufit - lekka sklejka 3,6mm frezowana w paski co 87 mm imitująca boazerię oraz lakierowana.
Podłoga wykładzina PCV, jeszcze niestety nie mam. Może na dniach uda się wreszcie kupić.
BTW, panele jak widać będą robiły za dach, który sprawia, że kamper będzie zawsze stał we własnym cieniu. Do tego izolacja sufitu to ok 60 mm wełny. Poza belkami. Ale testy kamerą termowizyjną wykazały, że tylko fragment przy oknie dachowym nagrzewa się bardziej, co jest logiczne. na zdjęciu termowizją jeszcze bez izolacji. Jak widać panele jako dach działają. Zresztą w 2014 w tym wątku również o tym pisałem, tylko wtedy nie miałem takiego fajnego narzędzia
W "najgorętszym" miejscu dachu jest już więcej izolacji i dodatkowo tu może daszkiem będzie mini czarny zbiornik do grzania wody i wymiany z bojlerem wewnętrznym. Jak woda się nagrzeje to Arduino załączy pompkę aby wymieniła ją z tym wewnątrz.
Niestety z izolacją i sklejką nie zdążyłem zrobić testów, bo położyłem ją w piątek, a od soboty pada i brak słońca. Jak wyjdzie i nagrzeje budkę, to zrobię aktualne pomiary.
Aha szukam kuchenki gazowo - indukcyjnej z 2 miejscami. Czyli jeden gaz, jeden indukcja. Mam już kuchenkę, ale gdybym taką znalazł, to byłaby opcja żyć tylko ze słońca
Jedynie zimą odpalanie palnika gazowego
Stan prac na dziś na fotkach. Więcej wkrótce
Pozdrawiam
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 94/193 Skąd: Nicelea
Wysłany: 2020-05-11, 19:13
Toscaner,
Ty się chłopie rozpędzasz, że ani się obejrzysz a już dwie fabryki będziesz miał...
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Znam, śledziłem.
Ale to, że było niczego nie zmienia i nie daje rozwiązania w przypadku mojego projektu.
Ja znam dodatkowo temat od praktyków. Jedni 2 lata non stop, jeszcze ktoś ponad 3 lata.
Każdy zadowolony, dlatego kupiłem i ja.
Zalety są mi znane. Ale dylematem jest co innego. J.w.
Jak zamocowałeś sufit? Nie widze żadnych wkrętów, a masz folię pod nim więc klejem to chyba nie jest zamontowane?
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2020-05-25, 00:32
Makak napisał/a:
Jak zamocowałeś sufit? Nie widze żadnych wkrętów, a masz folię pod nim więc klejem to chyba nie jest zamontowane?
Jest zamontowany na malutkie wkręty, do wcześniej przygotowanego szkieletu, w kolorze zbliżonym do koloru drewna, dlatego ich prawie nie widać.
Sufit tak mi się spodobał, że postanowiłem zrobić upgrade również w drugim kamperze, w którym jest biały. Czyli oba kamperki będą miały podobne sufity
Wkrótce wrzucę więcej zdjęć.
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2020-05-31, 10:41 Ile kosztuje gotowanie w kamperze?
Ile kosztuje gotowanie w kamperze?
To zależy na czym gotujemy, a bardziej jeśli to jest gaz, w jakim kraju go kupujemy i jakiej formie. Butle, kartusze.
Dziś zrobiłem podsumowanie. Takie z perspektywy 6 lat.
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2020-06-30, 09:22
Przy okazji budowy Sprintera Z4 i faktu, że po demontażu zostało mi trochę urządzeń kamperowych jak kuchnia czy inne, postanowiłem wykorzystać okazję do zmian.
I tak, po wymianie sufitu z białego na drewniany. Sufit wymieniony. Jednym podoba się stary biały, innym drewniany. Ważne, że mi podoba się taki jaki jest obecnie.
Ale to nie wszystko. W Sprinterze będzie kuchenka Amica. Mogłem kupić 2 palnikową za ok 60 euro w Hiszpanii, lub z Polski za 250 PLN plus transport. Rozważałem przez chwilę montaż Dometic w Sprinterze, ale postanowiłem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
Chciałem rozjaśnić kuchnię w Z2 - Freedom Van i zrobić wąską kuchnię w Z4 - Mesio. Tu kuchenka i zlew Dometic psuły moją wizję, wyrzucić szkoda, a bawić w wysyłanie średnio mi się chce.
Złomek Freedom Van dostał nową kuchnię, do Sprintera kupiłem mniejszy zlew, o wymiarach 40x 35cm, Amica ma wymiary 29x51cm, więc pasuje idealnie. Blat kuchenny ma 150cm x 40 cm plus dodatkowe miejsce robocze. Ale fotki wrzucę niebawem, bo dziś Freedom Van.
Czyli stary zlew i ciemne blaty wyleciały, a jasny blat i Dometic "przyleciały"
Niebawem nakręcę filmek z już wszystkim gotowym, bo kamper Freedom Van będzie za około miesiąc na sprzedaż. Oczywiście w wersji już "uładnionej"
Przy okazji stolik w salonie również wymieniłem i teraz pasuje do kuchennego blatu.
Fotki nie zrobiłem.
Komu która wersja podoba się bardziej?
1 stara kuchnia w Z2 - freedom van.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 117,69 KB
2 stara kuchnia z Z2 na śmietnik.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 423 KB
3 nowy blat i kuchnia dometic do Z2.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 248,95 KB
5 nowa kucjnia dometic i nowy blat w Z2 - freedom van.jpg
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2020-07-03, 18:23 Klimatyzacja Fral 03 w kamperze
Ostatnie dni były bardzo gorące i po zachodzie słońca wietrzenie kampera nic nie dawało, bo temperatura na zewnątrz była zbyt duża i do tego zero jakiegokolwiek wiatru.
Trzeba było wreszcie uruchomić klimatyzację, którą kupiłem do Sprintera.
Zrobiłem kilka testów.
Klimatyzacja na zewnątrz i nadmuch do wnętrza, a także klimatyzacja wewnątrz i wydmuch gorącego rurą przez okno. W tej wersji ciut mniej wydajnie. Ale i tak na plus.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum